נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו טפסים נדרשים להגשת בקשה להחזרי מס?

בין אם אתם עצמאיים או שכירים, אנו בטוחים כי לבטח נתקלתם במושג "החזרי מס" (אם לא – כנסו לאתר הגנה שם תמצאו את המידע על כך). במילים פשוטות, מדובר בהחזר כספי המגיע לאדם כחוק עקב תשלום מס עודף (כן, תופתעו, יש דבר כזה). בין אם מדובר על חוסר ידע, אי רצון להתעסק עם רשות מאיימת כדוגמת רשות המיסים, אנשים רבים נמנעים מבירור זכאותם לקבל החזרים אלו. חשוב להדגיש כי המידע המפורט במאמר זה אינו מלא, שכן מלבד האישורים והטפסים הקבועים הנדרשים לצירוף לבקשה, ישנם כאלה שהנם תלויי סטטוס אישי.

טפסים

הגשת הבקשה – מתחילים

טפסים נדרשים:

  • טופס 857 (ניכוי מס עבור תשלומים)
  • טופס 106 (אישור שכר שנתי מצד המעסיק)
  • טופס המאשר תשלום עבור קרן הפנסיה
  • טופס המאשר קבלת גמלה מביטוח לאומי
  • טופס אישור לימודי במוסד אקדמי

בנוסף לכך תידרשו לספק יחד עם בקשת בדיקת הזכאות מגוון אישורים, אשר תלויים גם הם בסטטוס האישי בו אתם נמצאים (לדוגמא אישור מגורים, אישור יציאה לפנסיה, אישור שחרור מצה"ל ונוספים).

אנו בהחלט מודעים לעובדה כי ייתכן ואתם יושבים עכשיו מול המחשב ותופסים את הראש. עם זאת, דעו כי הגשת הבקשה מורכבת הרבה פחות מאשר מה שאתם חושבים. כמובן גם כי את מלוא (למעשה – כל) המידע ניתן לאתר בקלות יחסית באמצעות חיפוש מהיר בגוגל, והגעה לאחד מאתרי המידע העוסקים בהחזרי מס.

המומחים

עם זאת, ובאם אתם לא רואים עצמכם צוללים לתוך תחום זה, כמובן שתוכלו להיעזר בשירותיו של מומחה מס, או לחילופין רואה חשבון, הבקיא בנושא. כמובן כי ה-"החיסרון", מצוי בעלות הכרוכה בכך, אך ייתכן ושכרו של המומחה יתגמד לעומת הסכום לו לבסוף תימצאו כזכאים. היתרון בשכירת שירותיו של מומחה מס מצוי בכך כי לרב תידרשו בתשלום רק במידה ותביעתכם תתקבל (ובמקרה שכזה העלות תהיה אחוז מסוים מן הסכום אותו אתם תובעים).

בנוסף לכך, ועל מנת להעריך את מידת סיכויה של תביעתכם להתקבל, בידו של מומחה המס להזין את נתוניכם האישיים למערכת הזהה לזו בה עושים שימוש במשרדי רשות המיסים.

הגשת בקשה להחזרי מס יש לערוך באופן רציני ותוך כדי מענה שקוף על המתבקש מכם. פרק הזמן הנדרש לבחינת בקשתכם ברשות המיסים הינו מספר חודשים, ובאם אכן תתקבל – תיאלצו להמתין מספר חודשים נוספים עד להעברת הכסף לחשבונכם. עם זאת, מדובר בהחלט בהליך אותו מומלץ לעבור, וזאת על מנת לשלול על הסף את הסיכוי כי אינכם דורשים כסף המגיע לכם על פי חוק.

עשוי לעניין אותך: כתבה על אבנר הייזלר.

טפסים ראשית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין