נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד למנוע טעויות בתשלום המס ואיך מקבלים החזרי מס

רבים מבין העובדים השכירים בישראל, כאשר הם מקבלים משכורת, פותחים את התלוש ומביטים לשנייה אחת או שתיים בסכום הנטו – וסוגרים את המעטפה. חוסר המודעות לצורך החשוב בהבנת התלוש עד הסוף, במיוחד בנוגע לכל המיסים שעובדים שכירים משלמים למדינה, מוביל פעמים רבות להישנותה של טעות חישוב מס ההכנסה. השכיחות של הטעות הזו, מובילה לכך שמאות אלפי עובדים בישראל זכאים לקבל החזרי מס, וכל כך רבים מהם כלל אינם יודעים זאת.

מונעים את הטעות – בודקים היטב את תלוש המשכורת

על מנת שלא להגיע למצב שבו תצטרכו להתמודד עם בירוקרטיה בסוף שנת המס, תוכלו בהחלט לטפל בבעיית ההפרש בין המס ששילמתם למס שאותו אמורים הייתם לשלם, בזמן אמת. עניין זה יוכל לקרות רק אם תשימו לב היטב, שכל הזכויות שלכם בענייני מס הכנסה אכן באות לידי ביטוי בתלוש המשכורת. זה אומר שאם אתם זכאים לנקודות זיכוי ואינכם מקבלים אותן בפועל – למעשה הסכום של המס שאתם משלמים עלול להיות גבוה בהרבה מן הנדרש על פי החוק. תוכלו לפנות אל המעסיק שלכם ולהפנות את תשומת ליבו לעניין, ובפנייה די פשוטה למחלקת השכר, העניין יטופל עוד בטרם סיומה של שנת המס. במידה וגיליתם את הבעיה רק לאחר שהשנה הסתיימה, תאלצו להגיש בקשה רשמית לקבלת החזרי מס, על כל המשתמע מכך.

לא לעשות טעויות

כיצד מגישים בקשה לקבלת החזרים של מס בסוף השנה?

על מנת לקבל החזרי מס המגיעים לכם, עליכם יהיה להגיש את כל הטפסים שהמדינה מבקשת ולצרף גם הוכחות לטיעונים שלכם. הכוונה היא לכך, שבמידה ואתם טוענים כי אתם משתייכים לאחת מן הקבוצות הזכאיות לנקודות זיכוי – שמשמעותן הנחה בתשלומי מס הכנסה – תצטרכו להוכיח זאת על ידי מסמכים מתאימים. חיילים משוחררים, למשל, יוכלו לצרף תעודת שחרור, תושבי עיירות פיתוח הזכאים להנחה יגישו אישור לכך שהם מתגוררים במקום, וכהנה לגבי שאר הקבוצות באוכלוסייה הזכאיות להנחות שונות. אופציה נוספת היא לדבר עם החבר'ה של הגנה – החזרי מס לשכירים.

את הבקשה יש להגיש כמה שיותר מהר, זאת על אף שניתן להגיש בקשה להחזר עד שש שנים אחורה משנת המס הנוכחית. אין זה אומר שבמידה ולא הגשתם את הבקשה מיד עם תום השנה לא תקבלו את הכסף, אבל ייתכן וזה יהפוך להיות קצת יותר מורכב.

האם ייתכן שהזכאים להחזר, לא יקבלו את מלוא הסכום המגיע להם?

מתברר שכשמונים אחוזים מן הישראלים הזכאים לקבל החזרי מס, לא מבצעים שום פעולה על מנת לקבל את הכסף שלהם בחזרה, נתון מפתיע לכל הדעות. ייתכן שהסיבה המרכזית לכך היא חשש טבעי מבירוקרטיה, שדווקא במקרה הזה איננה כה סבוכה. בתוך אלו שכן טורחים לבקש את ההחזרים שלהם מן המדינה, קיימים רבים שלא מבינים מספיק בתחום ומכאן שהם מקבלים לבסוף סכום קטן בהרבה ממה שבאמת מגיע להם.

במידה ואתם יודעים כי קיים סיכוי גבוה לכך שאתם זכאים לקבל החזרים של מס, במיוחד אם מדובר בטעות חוזרת ונשנית לאורך שנים, מומלץ מאוד שתיגשו לקבל סיוע מאיש מקצוע. עורך דין המטפל בענייני מיסים, או רואה חשבון המתמצא בתחום זה לעומק, יוכלו לעזור לכם להבין האם בשש השנים האחרונות השינויים שחלו בחייהם – היו שווים עבורכם כסף רב ששילמתם לשווא למדינת ישראל.

מיצוי הזכויות הינו חשוב וחיוני, וההבדל עשוי להתבטא באלפי שקלים. מומלץ אם כן, לשמור בתיקיה מסודרת מסמכים אולי יהיו שימושיים עבורכם בהמשך החיים כמו תלושי משכורת ו"ציוני דרך" שבזמן אמת לא עשיתם איתם דבר מה, אבל בבוא הימים הם יתבטאו בסכום גדול של כסף, שיחזור לחשבון הבנק שלכם.

לא לעשות טעויות ראשית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין