נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מיחזור משכנתא – השאלות שיש לשאול

משמעותה של מיחזור משכנתא היא לקיחתה בתנאים מחודשים על ידי קבלת ייעוץ משכנתא, שונים מאלו עליהם סיכמנו עם הבנקאי בראשית הדרך, אי שם בהתחלה. בעוד רבים כלל אינם מודעים לעובדה כי ניתן "למחזר" משכנתא, לעיתים מדובר בהחלטה כלכלית כדאית ביותר, אך כזו אשר יש לשקלל מספר רב של נתונים טרם הבחירה בה. במהלך מאמר זה תזכו לקרוא מספר שאלות אותן אנו ממליצים שתשאלו את עצמכם טרם קבלת ההחלטה.

השאלות לשאול

מיחזור משכנתא – שלב השאלות

  • האם מצבי הכלכלי מצריך שינוי בתנאים? שינוי במצב הכלכלי הוא מבין הסיבות הנפוצות ביותר בגינן אנשים בוחרים למחזר את המשכנתא. לדוגמא, באם מצבה הכלכלי של משפחה השתפר במרוצת השנים (בוודאי בהשוואה ליום החתימה על המשכנתא), ייתכן וכדאי להם לשקול להגדיל את ההחזר החודשי ובכך ליהנות מתנאים נוחים יותר ואלה הנושאים בריבית פחותה. באופן הגיוני הדבר נכון גם לצד השני, כלומר במידה ומצבה של הכלכלי של משפחה הורע, תוכל לנסות ולהקטין את ההחזר החודשי. באופן שאינו מפתיע, הקטנת ההחזר החודשי ופריסת התשלומים לתקופה ארוכה יותר – תלווה בהרעת תנאי התכנית.

 

  • מהו גובה עמלת ההיוון שיהיה עלי לשלם? במידה ותבחרו למחזר או לסלק את המשכנתא לפני המועד הקבוע בסעיף, תיאלצו לשל מאין "קנס" הידוע בתור עמלת היוון. על אף העובדה כי הסעיף אינו מצוי בכלל מסלולי המשכנתא (יש לבחון האם נכלל בשלכם), יש לייחס לו משקל רב בקבלת ההחלטה, שכן ייתכן ומדובר בסכום בגובה מאות אלפי שקלים(!)

 

  • האם ערכתי סקר שוק? העצלנות מצויה בנפשו של הישראלי, והדבר לא חריג גם בבחינת הצורך לערוך סקר שוק טרם קבלת החלטה, ובוודאי כזאת הנושאת במשמעות כלכלית כה רבה. הקפידו לערוך סקר שוק מקיף בין מספר בנקים למשכנתאות, וזאת על מנת ולנסות לקבל הלוואה בתנאים נוחים ככל הניתן. קבעו פגישות ייעוץ במספר בנקים על מנת לקבל את ההחלטה באופן האיכותי והמושכל ביותר. ברור למה כולם מתעניינים במיחזור משכנתא כיוון שהיא הינה החלטה דרמטית בחייכם ועל כן יש להתייחס לכך בהתאם. נוסף על כך, הקפידו להתייעץ עם חברים ובני משפחה אשר עברו את ההליך בעברם.

 

  • האם שקללתי את כלל הנתונים? בנוסף לנתונים הללו, ישנם נוספים אשר יש להתייחס אליהם בכובד ראש, לדוגמא תשלום לשמאי, נוטריון ונוספים. בנוסף, בידכם לנסות ולהעריך את הרווח הכלכלי הפוטנציאלי על ידי שימוש במחשבון משכנתא אותו ניתן למצוא באופן רחב ברחבי האינטרנט ובאתרי הבנקים השונים. בנוסף לכך, יש לבדוק את שיעורה של ריבית הפריים באתר בנק ישראל – זהו אחד מן האינדיקטורים הטובים ביותר בגינם שוקלים את המהלך.

זכרו, מיחזור משכנתא הינו הליך שמשמעותו אינו פחותה לעומת לקיחת המשכנתא הראשונית. המלצת כותבי מאמר זה הינה לשקלל את כלל הנקודות המפורטות לעיל, וזאת על מנת להגיע לידי החלטה מושכלת וזאת התואמת את צרכיכם באופן הנכון ביותר.

השאלות לשאול ראשית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא משכנתאות