נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רוצים לקבל החזרי מס? כך תעשו זאת

מפתיע לגלות איך בישראל של 2018, ישנם עדיין כל כך הרבה עובדים שלא מנצלים את זכויותיהם החוקיות עד הסוף, והם זכאים לקבל החזרי מס אך לא עורכים את מלוא הבדיקות על מנת לממש את הזכות הזו. החזר של מס הנגבה מעובד בסכום הגבוה מזה שאמור היה להיגבות, עשוי להצטבר בסופו של דבר לסכום נאה, שזכותו של העובד לקבלו בחזרה, וכדאי להכיר את הדרך לבצע זאת.

האם זה משתלם להגיש בקשה לקבלת החזרי מס?

באופן כללי ניתן להגיד, כאמור, שהחזרי מס מגיעים לאותם עובדים אשר במהלך השנה שילמו מס הכנסה גבוה מזה שאמורים היו לשלם. לכל עובד, שכיר או עצמאי, חישוב של גובה מס הייחודי לו ושאף יכול להשתנות במהלך השנה.

הטעויות המתרחשות בנוגע לגביית הסכום הן נפוצות מאוד, אך עם זאת הדרישה לקבל את החזרי המס היא אינה גבוהה, ייתכן שבשל החשש הטבעי של אנשים מבירוקרטיה ומהתעסקות עם מסמכים. אבל כאשר הסכום החודשי המנוכה משכרו של עובד למעשה מבוסס על השערה לגבי שכרו השנתי הצפוי, לא פלא כי הסכום המדויק והנכון של הזיכוי – מתגלה פעמים רבות כנמוך בהרבה, ולכן זה משתלם להגיש את הבקשה להחזר ולקבל את הכסף בחזרה.

 

כיצד מחשבים את גובה ההחזר?

הסכום המגיע לעובד אשר נעשתה טעות בחישוב גובה המס אצלו, יכול כמובן להשתנות בהתאם למספר גורמים, ביניהם גובה ההכנסה שלו, בקשות שהגיש או לא הגיש לגבי ניכויים ופטורים, תיאום מס והתאמתו למדרגת המס הנכונה, הרחבת המשפחה – המזכה בתוספת נקודות לחישוב המס, ועוד.

ניתן למצוא באינטרנט "מחשבון" לחישוב גובה ההחזר הצפוי, בהתאם להכנסת הנתונים האישיים של העובד, ולאמוד את הסכום שעשוי העובד לקבל, בסופו של התהליך, לחשבון הבנק שלו.

 

איך מתבצע התהליך למימוש החזרי המס?

ניתן להגיש את הבקשה לקבלת החזרי מס באופן עצמאי, אך מומלץ להיעזר באדם מקצועי שיידע להנחות ולהדריך את העובד בכל הנוגע למימוש מלא של זכויותיו. לאחר מילוי טפסים שונים וצירוף אישורים, יתקבל הסכום המגיע לעובד ויצורפו אליו הפרשים של ריבית והצמדה.