נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכירו את תיקון מס' 47 (מחיקת חובות בהוצאה לפועל)

תיקון מס' 47 מאפשר לאנשים אשר מעל ראשם מצויים חובות להוצאה לפועל לקבל הפטר (מחיקת חובות)

בהתקיימים של התנאים הבאים:

  • לנישום לא קיימים בבעלותו נכסים (דירות או כל דבר המוגדר כנכס) אשר ניתן לעקלם, לממשם (כדוגמת תיקי מניות או ניירות ערך מסוגים שונים), או למוכרם במטרה לכסות את חובו.

 

  • כאמור, החוק מתייחס לחובות אשר אינם גבוהים באופן יחסי, ועל כן במטרה לעמוד במסגרת התנאים לקבלת ההפטר, על הסכום אותו חייב הנישום שלא לעלות על סך כולל של 800 אלף ש"ח.

 

  • הנישום לא נמצא כזה העומדת בפניו בקשת פשיטת רגל בתקופה בת 5 שנים הקודמת לעת בקשת קבלת בקשה ההפטר על פי האמור בחוק זה.

 

  • באופן מתבקש, ועל מנת להימצא כזכאי לעמוד בתנאי תיקון מס' 47, על הנישום לעמוד באופן מלא במסגרת התשלומים אשר נקבעו לו (סעיף 69(ז)).

בשונה מן הרפורמה אשר חוקקה לא מכבר, התיקון מעניק שיקול דעת רחב לרשם הוצאה לפועל, על מנת לאפשר זכאות לקבל הפטר עבור נישום, גם במידה ולא עמד במלוא התנאים (על אף היותם מצטברים). לדוגמא, גם אם לא עמד נישום באופן מלא בתשלומים כפי שהתחייב, ובאם אכן התרשם הרשם כי הסיבה לכך הינה התדרדרות כלכלית שאינה בשליטתו, עלול למצוא עצמו כזכאי לקבלת ההפטר.

חובות

תיקון ההפטר (מחיקת חובות) – לא לעולם חוסן

חשוב להדגיש כי התיקון אינו פרמננטי, ההוראה התקבלה בתאריך 06.09.2015 והינה בתוקף לשלוש שנים, כלומר עד לתאריך 06.09.2018. על כן, ובמידה ומצאתם את עצמכם כעומדים בסך כל התנאים האמורים בחוק (יש לזכור כי אלו תנאים מצטברים וכי לא "מספיק" לעמוד רק באחד מהם), יש למהר ולהגיש את הבקשה. בנוסף, יש להדגיש כי מטרתו של התיקון הוא להרחיב את יריעת הזכאים לקבלת ההפטר עבור נישומים אשר חובותיהם אינם גבוהים באופן יחסי, ואינו מתייחס למקרים בהם חייבים נישומים סכומים גבוהים יותר מ-800,000 ש"ח.

על אף כי עיקרו של מאמר זה דן בהליך מחיקת חובות כלפי מס הכנסה, נבקש לציין נקודה החורגת מנשוא המאמר. במטרה להימנע ככל הניתן מהגעה לסיטואציה הכה מורכבת של התמודדות עם חובות, אנו מבקשים את תשומת לבכם להתנהלות כלכלית נכונה, ובשום שכל. עיקרן של הסיבות בגינן כה רבים מוצאים עצמם תחת בליל חובות הוא אחד – התנהלות כלכלית לקויה. הקפידו לעקוב אחר מצב חשבון הבנק שלכם ובמידת האפשר – לא להכנס להוצאות כלכליות בהן אינכם יכולים לעמוד.

חובות ראשית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין הסכם ממון
איך כותבים הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב המתאר את ההסדרים הפיננסיים בין הצדדים המעורבים בעסקה או מערכת יחסים מסוימת. בין