נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו תחומים צריכים הנדסאים ביטוח מקצועי

הצצה חטופה למצב שוק העבודה הישראלי תראה כי הנתח התופסים בו הנדסאים רק עולה ועולה.

בנוסף, הצצה חטופה נוספת, הפעם בדיונים המשפטיים השגרתיים, תראה כמות הולכת וגוברת של תביעות כלפי הנדסאים.

ובכן, כיצד ניתן ליישב את התלות הגדולה בהנדסאים מצד אחד, ואת חשיפתם המתמדת לתביעות משפטיות מן הצד השני? התשובה, בחלק גדול מהמקרים,

היא פוליסת ביטוח מקצועי.

 

מהו ביטוח מקצועי ומדוע מהנדסים כל כך צריכים אותו?

מקצועות ההנדסה נחשבים כיעד המועדף על צעירים שמחפשים את דרכם המקצועית בשוק העבודה הישראלי. אין זה פלא, שכן לצד גיוון משרות ומשכורות מתגמלות, התלות בהנדסאים צוברת תאוצה וחוצה עבודות ותחומים רבים.

עם זאת, אל ריבוי העבודה ומשמעותה נלוות גם אחריות רבת היקף, אשר חושפת את ההנדסאים לתלונות מגורמים רבים. התביעות הנפוצות בענף הן תביעות נזיקין בגין רשלנות בביצוע, אשר גרמה או עלולה לגרום לנזקי בטיחות כאלה ואחרים. יש לציין כי מעבר לנזק כספי, התמודדות עם תביעה משפטית גוררת פגיעה במוניטין, בשקט הנפשי ובמקצועיות העבודה. לפיכך, ביטוח אחריות מקצועית להנדסאים  הינו כלי מומלץ מאוד.

 

התחומים בהם מומלץ לרכוש ביטוח מקצועי

מערכות

ממערכות מידע, דרך מערכות בריאות ועד מערכות תקשוב, להנדסאים ישנה דריסת רגל בלתי מבוטלת במגוון רחב של מערכות. בעולם המונע על ידי מערכות אינטרנטיות מהונדסות, יש לתחום זה אחריות וביקוש רב בשוק.

הבעיה מתחילה כאשר אצבע מאשימה מופנית אל ההנדסאים לאחר תקלות בהן מעורבת מערכת שלהם. בין אם מדובר בטענות שווא ובין אם לא, קיום של ביטוח מקצועי יעזור להתמודד ולהתגבר על קשיים הכרוכים בהן.

 

בנייה

אחת מהתחומים המבוקשים ביותר בקרב הנדסאים רוכשי ביטוח מקצועי. כידוע, ביקוש לנדל"ן נמצא בדרך כלל בעלייה, ובהתאם גם הביקוש לתכנון כל שלבי הבנייה על ידי הנדסאים, לדוגמא אדריכלים, הנדסאי בניין, הנדסאי עיצוב פנים, הנדסאי אקוסטיקה ועוד…

תביעות כלפי הנדסאים בתחום הבנייה יכולות להיות רחבות היקף, שכן לרוב מדובר בתביעות מהותיות הנוגעות לבטיחות ולחיי אדם. על כן, ביטוח מקצועי להנדסאים בתחום הינו מאוד נפוץ.

 

איכות הסביבה

תחום שהדגש עליו הולך ומתרחב בשנים האחרונות, הן בשוק העבודה והן בשיח המשפטי. במסגרת תחום זה ישנן תלונות בגין פגיעה בחיי אדם או באיכות הסביבה, כתוצאה מתכנון לא מתחשב של ההנדסאים. לדוגמא, תלונה על הנדסאי מכונות שעומד מאחורי מכשיר ייצור הפולט גזים רעילים בצורה לא מסוננת או מבוקרת.

 

תשתיות

עוד תחום שהצורך בו מובהק ונפוץ מאוד. בעולם ההנדסה, בדרך כלל מדובר בתכנון של תשתיות חשמל או מים, אשר קיימות כמעט בכל פרויקט.

העובדה שהן יסודיות מאוד מצד אחד, ונתונות לתקלות רבות מצד שני, הופכת את הצורך בביטוח מקצועי להנדסאים בתחום התשתיות לכדאית.

 

מבנה מבוטח

מטבעות ושעון
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא ביטוחים