נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין מודעות מלאה לכך שישנן החרגות, ושייתכנו פערים בין גובה המס ששולם למה שהיה צריך בפועל. גם עבורכם זה מידע חדש? אל תרגישו לבד. רשות המיסים לא מציפה תמיד, מאחר והיא לא ערה לשינויים שמשפיעים על גובה המס שאתם צריכים לשלם. המיסים ממשיכים להיגבות כסדרם כל זמן שלא מציגים הוכחה שמוכיחה אחרת. כדי לבדוק האם אתם משלמים מס עודף, עליכם לבצע בדיקת זכאות להחזרי מס. אם אתם חוששים שעבר זמן רב מדי, דעו שהבדיקה תקפה לששת שנות המס האחרונות, ותוכלו לקבל את כספכם חזרה באופן רטרואקטיבי. אז מאיפה מתחילים לבדוק? לפניכם כל המידע והאפשרויות הנוגעות לעובד שכיר.

 

מי זכאי להחזרי מס?

ישנן סיבות רבות שעובד יכול להגיש בגינן בקשות להחזרי מס, ביניהן עובד שלא הגיש מראש בקשה להקלות במס (כמו פטורים או זיכויים בגין תשלומים קודמים), קבלת שכר ממספר מקורות הכנסה ללא תיאום מס, הולדת ילד שלא דווחה למעסיק ועוד. אם אתם עונים על אחד מהמקרים האלו, סביר להניח שאתם זכאיים לקבלת החזרי מס.

 

כיצד בודקים זכאות להחזרי מס?

בדיקת הזכאות להחזרי מס כרוכה בהגשת בקשה לרשות המיסים. ישנן מספר דרכים לבצע זאת, כאשר הדרך המקורית היא הגשה עצמאית של טפסים לרשות המיסים. נציין מראש שמדובר בשיטה המורכבת והמסורבלת יותר מבין כולן, מאחר והיא דורשת זמן רב ועיסוק בירוקרטי מתמשך. הבקשה שלכם צריכה לכלול טופס 135, טופס 106 שמקבלים מהמעסיק וכן אישורים נוספים שמצביעים על זכאותכם לקבלת הקלות מס (תרומות, מצב משפחתי, מצב בריאותי, תשלום לביטוחי חיים או קופות גמל וכו'). לכל אלו תצורף אסמכתא רלוונטית שמאמתת את פרטי חשבון הבנק שלכם, כך שבמידה ויתקבל אישור על החזרי המס לשם הם יופקדו. לאחר שהצלחתם לאגד את כלל המסמכים המבוקשים לכדי בקשה אחת, עליכם להגיש אותה לפקיד השומה המקומי.

 

דרכים נוספות ופשוטות יותר

כפי שהזכרנו, הגשה עצמאית של כל הטפסים היא לא פשוטה. למי שלא רוצה להתמודד עם התהליך באופן עצמאי, האלטרנטיבה היא להיעזר בגורם מוסמך מהתחום שמבין בעניינים, כזה שתוכלו לסמוך עליו שיגיש את הבקשה באופן הכי מקצועי ונכון שיש. הגורמים המוסמכים הם לרוב יועצי מס ורואי חשבון, אשר מגיעים עם ידע קודם וינהלו עבורכם את הבקשה מאלף ועד תו. אם אתם לא מסתפקים בזה, ישנן חברות כיום שמאגדות בתוכן את כלל בעלי המקצוע מהתחום. השירות שהן מספקות מתחיל בשיח עם נציג מומחה שמעריך את סיכויי קבלת החזר המס, ובהתאם לכך מחליט האם לפתוח עימכם בתהליך או לא. פירוט נוסף על שירות מסוג זה נמצא באתר https://indigofinance.co.il  .

 

מס

מס ראשית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.