נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה גובה החזר המס המקסימלי שאפשר לקבל?

בשנים האחרונות ובעיקר בעקבות תקופת הקורונה שמלווה אותנו כבר קרוב לשנתיים, אנשים רבים מגלים שהם זכאים לממש את זכויותיהם לקבלת החזרי מס, על הפרשים ששולמו במהלך שנת המס שלא לצורך. במאמר הבא נסביר מהם החזרי מס, כיצד ניתן לקבלם ומה גובה החזר המס המקסימלי שתוכלו לקבל.

קבלת החזרי מס היא זכות הניתנת לכל אזרח באשר הוא ללא הבדלי מעמד או תחום תעסוקה, כל עוד אכן שולמו מיסים שחרגו מהסכום שהיו צריכים לשלם על פי חוק.הפער נוצר מכמה סיבות, והמקרה השכיח ביותר הוא שהמעסיק גבה סכום גבוה יותר מהנדרש, וניתן לעקוב אחר ההפרשים הללו בדו״ח השכר השנתי.

 

באילו תנאים ניתן לקבל החזרי מס?

קיימים מספר תנאים לקבלת החזרי מס, והסיבות לקבלת ההחזרים הללו רבות – לדוגמא, מקרה שבו עובד שילם מס הכנסה גבוה ממה שנדרש על פי חוק לפי שנת המס שחלפה, בעקבות יציאה לחל״ת או פיטורין. לחילופין, מקרה שכיח נוסף שבגינו ניתן לבקש החזר מס הוא כשאדם קיבל הקלות כאלו או אחרות לגבי חישוב המס שעליו לשלם – במקרה ולדוגמא הוא הורה לילד עם מוגבלות.

לאחר שקיבל את ההקלות הללו לא עידכן את הגורמים הרלוונטים ולכן נגבה ממנו סכום מס גבוה ללא התחשבות בהקלות שקיבל, ובסוף שנת המס יוכל להזדכות על ההפרש במקרה ואכן קיים כזה.אנשים רבים נעזרים בחברות מתמחות שיכולות לבצע את התהליך לקבלת החזר מס עכשיו.

 

מקרים שכיחים

רבים אינם מודעים לכך, אולם קיימים מקרים שכיחים למדי שאנשים רבים אינם מודעים כלל שגם הם זכאים להחזר מס. דוגמא שכיחה לכך קרתה לרבים מאיתנו בשנים האחרונות, בייחוד במהלך תקופת הקורונה שבה אחוז נכבד מהאוכלוסייה יצא לחל״ת בעל כורחו, ושילמו סכומי מס גבוהים על חודשים בהם לא עבדו בכלל.

מקרה שכיח נוסף, בו אדם עובד במספר מקומות במקביל ולא ערך תיאום מס, כך ששילם סכומי מס על פי מדרגת המס הגבוהה ביותר, בסוף שנת המס ניתן להזדכות על ההפרשים ששילם שלא לצורך, באמצעות חישוב השכר השנתי הכולל שקיבל מכל מקומות העבודה שלו.

 

מה גובה ההחזר שניתן לקבל?

ובכן, זה בהחלט תלוי בסכומי ההפרש שמגיעים לכם, ולכן בתשובה לכך משתנה בהתאם למספר רב של משתנים.קיים חוק התיישנות ומגבלת זמן בנוגע לקבלת החזרי מס, שקובע שניתן לקבל החזרי מס משש השנים האחרונות בלבד.

כלומר, אם תגישו בקשה להחזרי מס בסוף שנת 2022, תקבלו החזר עבור שש השנים האחרונות, עד שנת 2015.דבר נוסף שחשוב לציין, הוא שלהחזרי המס שלכם מתווסף הפרש הצמדה וריבית שמגיעה ל – 4% על כל שנת מס, לכן קיים סיכוי גבוה שהחזר המס יהיה גבוה יותר ממה שאתם חושבים.

מסים

מסים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין