נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם הרשות המקומית מרוויחה גם היא מהתחדשות עירונית

 ההתחדשות העירונית מביאה עמה יתרונות רבים ובוהקים בקרב הבתים והבניינים בישראל. ההתחדשות העירונית יכולה להיות חלק מתהליך הנקרא: ״פינוי בינוי״ ומטרתו להרוס לגמרי בניינים ישנים שאינם בעלי תקן בטיחותי מספיק לימים אלו. מי שמרוויח בעיקר מהפרויקט של ההתחדשות העירונית הוא הקבלן הבונה והדיירים המצודדים בו, אך גם הרשות המקומית מרוויחה מכך לא מעט.

 

האדם הוא יצור מתפתח שאוהב חידושים

כשאנחנו מדברים על התחדשות עירונית בירושלים למשל, אנו יודעים כי עיר הבירה שלנו משמעותית מאוד מבחינה ויזואלית ומתחדשת, לכן העירייה עושה גם מאמצים רבים כדי להביא לחידושה ולגרום לה להתפתח.

התחדשות עירונית משמעותה לגרום לבניינים והמבנים הישנים להפוך לחדשים, ובכך לגרום למבנים יציבים יותר, בטיחותיים וראויים למחיית אדם. כשישנה התחדשות שכזו, העיר מקבלת הרבה יותר פניות והתעניינות מצד הציבור, ובכך זוכה לחשיפה ולמודרניזציה.

 

התחדשות עירונית היא פתרון מבריק

ההתחדשות העירונית שנעשית בשנים האחרונות מובילה לשינוי של ממש. הרשות המקומית משחררת את התקציב הראוי לפעילות של הקבלן, וזה בונה לרשות בניינים חדשים ומבנים משופצים וחזקים יותר.

פני העיר מתחילות לקבל צורה אחרת, וגורמות לעיר להפוך לכזו בטיחותית, ושנעים לבקר בה ולהסתובב בין שכונותיה, מאחר ורוב המבנים חדשים ועומדים בתקן הבטיחותי. מהפך זה גורם לאסתטיקה של העיר, לתחושה טובה בה ולמחייה בצורה גבוהה יותר.

 

גם בפן המדיני – התחדשות עירונית עם מהפך חדשני

לפני שהרשות המקומית משחררת בכלל את התקציב לפעילותו של הקבלן, היא אמורה לקבל את אישור המדינה על התוכנית וכמו כן את הכסף הנדרש בשביל משימה זו. התחדשות עירונית חברת טרא זו הכתובת שאתם צריכים.

באם המדינה רואה כמה הרשית המקומית משתדלת ומנסה לשחרר תקציב ואישורים למען רווחת תושביה, המדינה רואה זאת בעין יפה. לרשות המקומית תפקיד נרחב, והיא צריכה לעבור בירוקרטיה לשם השגת המטרה, אך אם היא רוצה באמת, היא יכולה לקבל.

 

הרשות המקומית מרוויחה שיתופי פעולה רבים

במידה והרשות המקומית מתחילה פרויקט של התחדשות עירונית שכזה, היא זוכה לשיתופי פעולה מכל מני גורמים שונים. כשהיא מתחילה להראות את עצמה ואת רעיונותיה ודבקותה לקדם את העיר שלה ולהפוך אותה למודרנית ולבטיחותית יותר, הרי זה משובח.

בתהליכי הפרויקט הזה ישנם לא מעט גורמים, ועם כולם הרשות המקומית תשתף פעולה מתישהו. דבר זה נחוץ לשם המשך עבודתה התקני כרשות מקומית, ובנוסף לזה – מקנה לה יתרונות רבים אחרים.

 

כולנו מרוויחים מההתחדשות העירונית

אז כמו שזה נראה, הרשות המקומית בהחלט חלק מהמחזה. אבל בסופו של דבר, כולנו נהנים מהתוצר. הקבלן נהנה בגלל שיש לו זכויות בנייה וכמו כן הוא מקבל דירות אותן הוא יכול למכור ולהרוויח מהן, האדם הפרטי זוכה כי הוא מקבל שיפוץ של המבנה או אפילו דירה חדשה לגמרי, ובסופו של דבר גם הרשות המקומית נהנית מפירותיו של הדבר.

בתים ומבנים

 

בתים ומבנים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא נדל"ן