נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם מגיעים לך החזרי מס כתוצאה מחופשת הלידה?

אם יש משהו נפוץ מאוד בישראל, אלה נשים שבוחרות ללדת, לצאת לחופשת לידה ואחר כך להאריך את החופשה בעוד כמה חודשים. בהחלט אפשר להבין מדוע נשים רבות עושות זאת, שכן להישאר בבית כשלושה חודשים בלבד עם התינוק החדש זה לא באמת מספיק. זה נשמע לך מוכר וגם את החלטת בזמנו להישאר בבית עוד כשלושה חודשים, או אולי אפילו יותר? אם כך, את בוודאי יודעת לומר שלא קל להתמודד עם ההחלטה הזאת, שכן בדרך כלל בתקופת הארכת חופשת הלידה הנשים נשארות בבית מבלי לקבל על כך משכורת. מצד שני, מבחינת הרשויות במדינה את כאילו חזרת לעבודה, את מרוויחה את אותם הסכומים שהרווחת בעבר ולכן גם גובים ממך את אותו המס. כמובן שהמצב הזה אבסורדי לחלוטין אך החדשות הטובות הן שתוכלי לעשות לא מעט פעולות כדי ליהנות מהחזרי מס ולמנוע טעויות על המצב שאליו נקלעת.

 

איך עושים זאת בפועל?

אם גם את התחלת להבין שאולי מגיעים לך החזרי מס, כדאי שתדעי שאין שום סיבה שבגללה את צריכה לוותר על מה שמגיע לך. איפה נשמע דבר כזה, והאם זה נראה הגיוני, שאת לא עובדת, לא מרוויחה, מתמודדת עם תינוק חדש ועוד צריכה לשלם מס הכנסה מלא? כמובן שזה לא הגיוני ולכן בוודאי תשמחי לדעת שגם במובן הזה החוק עומד לצידך. משמעות הדברים היא שעלייך רק למלא את הטפסים הנדרשים ולהציג את כל המסמכים שדורשים ממך. זו יכולה להיות תעודת הלידה של התינוק, כולל התאריך, וגם האישורים על כך שלמעשה בחודשים האחרונים בחרת להאריך את חופשת הלידה ולמעשה לא היו לך הכנסות. אומנם זה נכון שלא קל להתמודד עם הבירוקרטיה בישראל ולעיתים צריך גם להיות סבלניים עד שנקבל את האישורים הנדרשים, אך בסופו של דבר  – אם הצדק עימך, אין ספק שתקבלי את מה שמגיע לך והחזרי המס יועברו ישירות לחשבון שלך.

 

האם כדאי להתעסק עם העניין הזה לבד?

 

כל מה שקשור להחזרי מס נשמע לך כמו סינית? או שאולי פשוט אין לך זמן לכך כי את עסוקה הרבה יותר מידי סביב התינוק וסביב היותך אימא טרייה? אם כך, אין ספק שאפשר להבין את הקושי שאיתו את מתמודדת. עם זאת, האם בגלל הקושי הזה עלייך לוותר על החזרי המס שמגיעים לך? התשובה היא כמובן לא, וכדאי לדעת שיש כמה דברים שתוכלי לעשות. ראשית, כדאי לדעת שיש רואי חשבון מומחים שיוכלו לסייע לך במשימה הזאת ושנית, כדאי שתדעי שיש גם חברות מקצועיות שיכולות לעזור. משמעות הדברים היא שכל שיהיה עלייך לעשות בעזרת חברה כזאת הוא רק לשלוח את הטפסים הנדרשים ואנשי המקצוע כבר יבצעו את העבודה עבורך.

החזרי מס

לאיזה מומחים בתחום כדאי לפנות?

 

אם יש משהו שאת צריכה לדעת, זה שיש הרבה מומחים במדינת ישראל שישמחו לעזור לך בכל מה שקשור להחזרי מס. עם זאת, האם כולם זמינים עבורך? מנוסים בדיוק במקרה שאיתו את מתמודדת? או יכולים לתת לך שירות מלא, מקצועי וכמה שיותר זמין? כמובן שהתשובה לכך שלילית. לכן אנחנו מציעים לך לחשוב על השאלה לאיזה איש מקצוע את פונה או בידי איזו חברה מקצועית תפקידי את המשימה החשובה הזאת. מה שבטוח זה שאם תבדקי כמה שיותר פרטים אודות החברה שנותנת לך שירות ומנהלת עבורך את הסוגיה של החזרי המס – תוכלי להיות בטוחה שיש מי שדואג לאינטרסים שלך בצורה אמינה ומקצועית, אז למה את מחכה?

החזרי מס ראשית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין