נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזרי מס – למה זה צריך לעניין גם אתכם?

אנחנו רגילים שבמדינת ישראל, כמו בכל מדינה מערבית אחרת, חלק מהתשלומים הגדולים ביותר שאיתם אנחנו מתמודדים בכל יום אלה הם תשלומי המיסים. עלינו לשלם מיסים כי זה החוק במדינה ואנחנו נוהגים לעשות זאת פעם בחודשיים. המיסים העיקריים הם של ביטוח לאומי ומע"מ, שני מושגים שעבור אנשים שהם שכירים נשמעים בדרך כלל כמו סינית. לעומת זאת, מי שעובד בתור עצמאי הרבה פעמים מכיר את העניין הזה יותר מקרוב כי עצמאים אחראים בעצמם על כך שהסכום הזה יועבר לרשויות המיסים. עם זאת, מה קורה במצב שבו אנחנו משלמים יותר מידי? והאם יש באמת מצבים כאלה? האם יש מצבים שבהם אנחנו משלמים, לא מודעים לכך ולא מקבלים החזרי מס? החדשות הטובות והמפתיעות הן שזה קורה לעיתים תכופות במדינת ישראל ולכן הדבר הראשון שכדאי לעשות זה פשוט להיות מודעים לעניין הזה. כלומר, עליכם להיות מודעים לכך שיש כזה דבר תיאום מס ושבהחלט יכול להיות שגם אתם משלמים יותר מידי, אז למה שלא תקבלו בחזרה את מה שמגיע לכם? בכדי לוודא שלא נפגעה אף זכות שמגיעה לכם, מומלץ לפנות אל אופק המרכז לזכויות בע"מ.

לידה

החזר מס בגין חופשת לידה

אחת מהדוגמאות הקלאסיות ביותר שניתן לראות בעולם של החזרי מס, זו הדוגמא של החזר מס לאישה שיצאה לחופשת לידה. האישה יולדת ומהמדינה מגיעה לה חופשה של שלושה חודשים אשר במהלכם היא תקבל את המשכורת הרגילה שלה. עם זאת, לא אחת קורה, וכולנו מודעים לכך, שאותה אישה שילדה בוחרת למעשה להאריך את חופשת הלידה שלה. ברוב המקרים היא תאריך את החופשה לפחות בשלושה חודשים, אם כי הפעם בשלושת חודשי החופשה היא כבר לא תקבל משכורת. עם זאת, היא כן תשלם את המס הקבוע בחוק ושאותו היא רגילה לשלם כרגיל, שכן את ההתחשבנות עם רשויות המיסים עושים על בסיס שנתי ולא חודשי. משמעות הדברים היא שאותה אישה שילדה זה עתה כבר לא מרוויחה כסף אך כן נאלצת לשלם מיסים, מה שאומר שמגיע לה החזר מס. לכן חשוב להיות מודעים לכך וחשוב להגיש את הבקשה בצורה מסודרת להחזר המס המגיע.

רוצים לבדוק כמה החזר מס מגיע לכם? https://taxes-refund.co.il

 

איך יודעים מה מגיע לנו וכיצד כדאי יהיה לבקש את החזרי המס?

כאשר מדברים על החזר מס, ולא משנה מאיזו סיבה נדמה לנו שהוא מגיע לנו, עלינו לעשות תחילה מספר בירורים. האם באמת מגיע לנו ההחזר שעליו אנחנו חושבים? ואיזה מסמכים דורש מס הכנסה כדי שהוא באמת יבצע את הבדיקה ויחזיר לנו בסופו של דבר את הכסף? ברוב המקרים יהיה עלינו לגשת אל פקיד שומת המס באזור שבו אנחנו חיים, לראות במה דברים אמורים ובהתאם לכך למלא את כל הטפסים הנדרשים להגשת הבקשה. אין ויכוח על כך שזו התעסקות שדורשת מאיתנו זמן ומאמץ, אך בסופו של דבר זה משתלם. לא אחת מדובר על החזרים שמגיעים אפילו לאלפי שקלים בשנה, אז למה שתחליטו לתרום את הכספים הללו למדינה אם אין בכך הכרח? קחו בחשבון שיש לא מעט מקרים שבהם ניתן לקבל החזרי מס, כמו לדוגמא עבור ילד נכה, עבור מעבר בין עבודות או על מקרים רבים אחרים כמו טיפול בבן משפחה סיעודי. אם כל זה נשמע לכם כמו סינית ואם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל ואיך להתמודד עם הדברים, כדאי שתדעו שיש מי שיעזור לכם. רואה החשבון שלכם הוא האדם שאליו כדאי לכם לפנות ויפה שעה אחת קודם, כי למה שלא תתחילו לדאוג עוד היום לקבלת החזר המס שמגיע לכם?

 

לידה ראשית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין