נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזר מס שבח

במידה ואכן שולם מס שבח, ישנם סיכויים גבוהים כי מגיעים לאחר תקופה של 4 שנים כפי שנקבע בחוק, החזרים אשר יכולים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

מס שבח הוא מס שמעוגן בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), לפיו חלה חובה על כל מי שמוכר "זכות במקרקעין כגון דירת מגורים, מגרש, נכס מסחרי וכו', כאשר שיעור המס אותו יש לשלם עומד על כ 25% מרווחי ההון שנצבר על הנכס. ההון הצבור מתייחס לעליית שווי הדירה או הנכס שמכר הבעלים, החל מהיום שבו רכש את הנכס ועד ליום שמכר אותו, אלא אם חל לגביו פטור. המס כולל לא רק מכירת מקרקעין, אלא גם מכירת מניות באיגוד מקרקעין, והוא מתייחס אך ורק לאנשים פרטיים אשר מבצעים את העסקה. במקרים רבים, מס השבח עלול להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים, זאת לאור הזינוק אשר התרחש בשנים האחרונות בתחום הנדל"ן, דבר אשר גורם לכך שגם נכסים אשר בעבר שווים היה מועט יותר כיום נמכרים בסכום כפול ואף מכופל. גובה מס השבח מחושב ע"י פחת וניכוי הוצאות המותרות בניכוי, והוא מתבצע ע"י רשות המיסים. חשוב לדעת כי בתחילת שנת 2014, הושקה רפורמה במס שבח בה הוחלט על ביטול הפטור הגורף ממס שבח. כלומר, מי שבבעלותו דירה אחת ייהנה מהפטור, אם החזיק בדירה לפחות 18 חודשים; ואילו המחזיק בכמה דירות ישלם מס בהתאם לחישוב ליניארי.

 

קבלת החזר בגין מס שבח

תהליך של מכירת דירה או נכס מקרקעין הוא תהליך סבוך מאוד, אשר דורשות מומחיות רבה בתחום המס. דיני מיסים הינם דינים מורכבים ביותר, אשר דורשים התערבות של מומחים בתחום. רבים אינם מודעים לכך שמס שבח למשל, פטור לגמרי תחת תנאים מסוימים במקרה של ירושה, או העברת הדירה על שם אחר. בנוסף, מס שבח משולם באופן חלקי במידה ומדובר בדירה שנרכשה לפני זמן רב. בנוסף, ניתן לקזז כנגד השבח, הוצאות והפסדים דבר שלא תמיד מנוצל, כאמור, מתוך חוסר ידע של הציבור. לכן, רבים מהמוכרים נוטים לחשוב כי במידה וערך דין טיפל בעסקת המכר, בכך נגמר הטיפול. אך הדבר איננו נכון ובמידה והמוכר אכן שילם מס שבח ניתן לבצע באמצעות מומחים תכנון מס אשר יורד רטרואקטיבית את גובה המס לתשלום, ובעקבות כך לקבל החזר מס שבח למוכר בתוספת של ריבית והצמדה. ע"פ המומחים של אתר "הגנה פיננסית", החזר מס שבח יכול במקרים רבים להגיע לעשרות אחוזים מגובה תשלום המיסים ולעיתים גם למלוא הסכום, תלוי בנסיבות. על כן, מומלץ מאוד לפנות אל המומחים של האתר על מנת לבדוק כיצד ניתן לבצע מיצוי זכויות מלא, ואף להיעזר בשאלות חינמי על מנת לדעת האם גם לכם מגיע החזר מס שבח.

לפרטים ומידע נוסף:

https://taxes-refund.co.il/

 

החזר מס שבח

 

אודות החזר מס שבח
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין