נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדה מינית ברשת – על התופעה ואיך ניתן למגר אותה?

המהפכה הדיגיטלית אשר מתחוללת ממש בימים אלו הביאה וממשיכה להביא את האנושות להישגים חסרי תקדים. יחד עם זאת, כמו בכל מהפכה, ישנן גם תופעות לוואי קשות. תופעת ההטרדות המיניות הרשת מהווה אחת מתופעות הלוואי הקשות ביותר, הנגישות והאנונימיות שהרשת מספקת הפכה אותה למרחב עבודה עבור המטרידים המיניים. מה היא תופעת ההטרדות המיניות ברשת ואיך ניתן למגר אותה? הישארו איתנו.

 

הטרדה מינית – מה זה?

ובכן, לפני שנצלול לתופעת ההטרדות המיניות ברשת, ראשית נבין מה היא בכלל הטרדה מינית. בעבר הדעה הרווחת והשגויה הייתה שהטרדה מינית יכולה להתקיים אך ורק אם ישנו מגע פיזי ישיר. היום, ברור לכל שזה לא המצב, הטרדה מינית יכולה להתבטא גם באופן מילולי והתנהגותי.

כל זמן שמתקיימת התנהגות מינית, כאשר הצד השני מבהיר את חוסר העניין בהתנהגות המופנית כלפיו – ההתנהגות תחשב כהטרדה מינית. הערות בעלות אופי מיני, הצעות חוזרות בעלות אופן מיני, מעשים מגונים, הפצת תכנים מיניים, חשיפת איברים מוצנעים, כל אלו ועוד רבים אחרים עומדים בהגדרה של הטרדה מינית.

יחד עם זאת, ההגדרה המשפטית להטרדה מינית קשה להבנה וכדי לדעת אם מקרה נתון עומד בהגדרה המשפטית, כדאי להתייעץ עם איש גורם מקצועי כמו דורון ויינרייך – משרד עורכי דין.

 

מה היא הטרדה מינית ברשת?

לאחר שהבנו מה היא הטרדה מינית באופן כללי, הגיע הזמן לעסוק ברשת. תחילה חשוב להבין, הטרדה מינית יכולה להיחשב ככזאת על פי חוק גם אם כל כולה התבצעה במסגרת הרשת, אין חובה במפגש פנים מול פנים כדי שמעשה ייחשב הטרדה מינית. אז הטרדה מינית ברשת היא בעצם הטרדה מינית שהתקיימה בגבולות הרשת.

למשל, במידה ואתם מקבלים הודעות בעלות אופי מינית לאחת ממשתמשי הרשתות החברתיות שלכם, והבהרתם לשולחי ההודעות שאתם לא מעוניינים לקבל הודעות מהסוג הזה – ייתכן ועברתם הטרדה מינית ברשת. כמו כן, חוץ ממגע פיזי ישיר, כמעט כל סוגי ההטרדות שיכולות להתקיים פנים מול פנים יכולות להתקיים גם ברשת.

 

איך ניתן למגר את התופעה?

כאמור, האנונימיות שהרשת מספקת למשתמשים בה, גורמת למטרידים רבים להשתמש ברשת כקעקע פורייה לסיפוק התאבות שלהם. כדי למגר את התופעה באופן רחב נדרשות פעולות ברמת המדינה, כמו ניטור המטרידים בעזרת שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וכך להגיע אליהם למרות שהם מבצעים הטרדות מאחוריי המסכים.

עם זאת, אלו פעולות שאנחנו כאזרחים פשוטים לא יכולים לעשות, הדרך בה אנחנו יכולים למגר את הפועה היא בעיקר בעזרת פעולות מניעה.  צעירים וצעירות מהווים קורבנות להטרדות ברשתות עקב תמימותם, פעולת מיגור הורית יכולה להיות מעקב והגבלת השימוש של הצעירים ברשתות כדי למנוע מצב של הטרדה מינית. בנוסף, ניתן להתקין במכשירים המחוברים לרשתות אמצעי הגבלה, כך שלא ניתן יהיה לגלוש באתרים בעלי סיכון גבוה.

הטרדה מינית

משרד עורכי דין
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין הסכם ממון
איך כותבים הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב המתאר את ההסדרים הפיננסיים בין הצדדים המעורבים בעסקה או מערכת יחסים מסוימת. בין