נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן המשכורות הכי גבוהות בשוק?

במהלך חיינו עלינו להתמודד עם התלבטויות רבות, כאשר בחירת מסלול לימודי היא מהמשמעותיות שבהן.

בבחירה זו אנו בונים את העתיד המקצועי שלנו, תוך התחשבות בגובה השכר הנלווה לו. כולנו רוצים לחיות ברווחה כלכלית ובהנאה מהמקצוע.

אז מה הם המקצועות המתגמלים ביותר מבחינה כלכלית?

 

10 מקצועות עם השכר הגבוה ביותר היום

מקצועות ההנדסה והמחשבים:

בוגרי מסלול לימודי הנדסה ומחשבים מרוויחים את השכר הגבוה במשק, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד הכלכלה והתעשייה. לדוגמא, מהנדסים ומתכנתים בתעשיית ההייטק מרוויחים יותר מ-20,000 ₪ לחודש. עובדי הייטק בתחומים נוספים מרוויחים את שכר וזה ואף גבוה יותר. ניתן להסתכל במקום כמו לוח דרושים עבור משרות מגוונות ומתגמלות בעולם ההייטק.

 

רופאים:

שכר ממוצע לרופא שאינו סטאז'ר הינו 34,000 ₪ לחודש. בתחום זה מוצעות העלאות שכר עבור תחומים במצוקת כוח אדם או לרופאים העובדים בפריפריה. תחומי הרפואה המובילים מבחינת שכר הם כירורגיה פלסטית, קרדיולוגיה ורפואה מרדימה.

 

שיווק ופרסום:

שכר בעמדות ניהול בתחומים אלו יכול להגיע ל25,000 ₪ בחודש, ואף לטפס עבור מנהלים בעלי ניסיון של כמה תפקידים קודמים בתחום.

 

חשמל:

חשמלאים מוסמכים משתכרים שונה בהתאם לדרג ההכשרה ולשנות הוותק במקצוע. חשמלאי מתחיל מרוויח כ-10,000 ₪ בחודש, בעוד שחשמלאי ותיק בחברת החשמל יכול להרוויח כ-22,000 ₪.

 

הפעלת עגורן:

זהו מקצוע מבוקש בענף הבנייה המתגמל את העוסקים בו בשכר של כ-15,000 ₪ בחודש. יש לעבור הכשרה ייעודית של משרד הכלכלה והתעשייה כדי לעסוק במקצוע זה.

 

נדל"ן:

מכירות ושיווק נדל"ן הינם מקצועות רווחיים מאוד שאינם מחייבים השכלה אקדמית קודמת. השכר הממוצע למתווכי נדל"ן הינו 11,000 ₪ בממוצע, ועולה בהתאם לניסיון ולמספר עסקאות מוצלחות.

 

אימון וייעוץ:

עבור עוסקים עצמאיים, מקצועות הקואצ'ינג רווחיים ומתחלקים למגוון תחומים – אימון אישי, זוגי, משפחתי, מקצועי ועוד.

 

יחסי ציבור:

אנשי יחסי ציבור וקופירייטרים יכולים להרוויח כ-10,000 ₪ בחודש ויותר, בהתאם לניסיון ולדרגת התפקיד. זהו אחד התחומים הרווחיים ביותר מבין המקצועות ההומניים במשק.

 

סיעוד:

כיום, במיוחד בתקופת הקורונה, ישנו ביקוש רב לעובדים בתחום הסיעוד בבתי וקופות החולים ובמרכזים גריאטריים. כדי לעסוק בסיעוד יש להשלים תואר ראשון בתחום.

 

פסיכולוגיה:

בכדי לעסוק בתור פסיכולוג קליני יש להשלים תואר שני בפסיכולוגיה קלינית ולהשלים התמחות בתחום. ניתן לעבוד עם מגוון אוכלוסיות בהתאם להתמחויות השונות.

 

לסיכום

במשק הישראלי קיימים תחומי עיסוק רבים מתגמלים ורווחיים. חלקם מחייבים השכלה אקדמית, חלקם דורשים קורסים בודדים או ניסיון קודם וחלקם לא דורשים ניסיון כלל. ישנם מקצועות עבור שכירים, ומקצועות עבור אלו המעדיפים אורח חיים עצמאי. היכרות עם מגוון התחומים תקל עליכם בבחירת מקצוע או בבחירת תחום לימודים, ובכך גם תקל על מציאת תעסוקה בתחום המתאים לכם.

 

שטרות

מטבעות
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.