נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ידועים בציבור צריכים להוכיח התנהלות כלכלית יחד?

ידועים בציבור הוא תואר המוענק לבני זוג לא נשואים לצורך קבלת הטבות וזכויות מהמדינה.

ההחלטה להכיר בזוג כידועים בציבור תלויה במספר גורמים, האם בהחלטה יש קשר להתנהלות הכלכלית של הזוג?

כיום בישראל הדרך לבני זוג להיחשב נשואים היא להינשא ברבנות או להינשא בחתונה אזרחית בחו"ל, כלומר כדי להיחשב נשואים מול החוק הישראלי אלו שתי הדרכים להינשא. כאשר בני זוג מחליטים להתחתן הם מוכרים בחוק ובהתאם לכך מקבלים הטבות מול ביטוח לאומי ונגזרת מהיותם נשואים גם משמעות על ההורים החוקיים של ילדיהם. במקום או טרם נישואין ניתן להחליט גם על קבלת תואר של ידועים בציבור.

 

ידועים בציבור

בדומה לבני זוג נשואים ידועים בציבור גם כן זכאים לזכויות מסוימות מהמדינה. מוסד הידועים בציבור בעצם כן נותן הכרה לבני זוג כאילו הם נשואים ולכן ידועים בציבור כן יקבלו הטבות מסוימות, כמובן שלא את כל הזכויות המגיעות לנשואים. כדי באמת להיחשב ידועים בציבור יש צורך בהוכחה שבני הזוג גרים ביחד ומנהלים משק בית ביחד, ולא בהכרח חלה עליהם חובת ההוכחה שהם מנהלים קשר זוגי.

הפער בין זוגות נשואים לזוגות ידועים בציבור קטן עם השנים, אך כנראה מה שיישאר הוא הפער בחובת ההוכחה, כל שזוגות נשואים צריכים לעשות הוא פשוט להינשא בסיוע רב בשונה מידועים בציבור שממש צריכים להוכיח לגופים מסוימים קיום של יסודות ספציפיים בקשר שלהם.

 

חובת ההוכחה

כדי לקבל את התואר של ידועים בציבור בני הזוג עוברים תשאול ובחינה בנוגע לטיב הקשר שלהם. עליהם להוכיח שהם בכוונה לחיות ביחד חיים משותפים כמו זוגות נשואים. נוסף על כוונת הזוג להמשיך להיות בקשר זוגי לטווח ארוך הגופים הפוסקים בדבר התואר ידועים בציבור מתייחסים גם כן לנושאים כלכליים. בני זוג אשר מבקשים לקבל את התואר של ידועים בציבור מתבקשים להראות שיתוף במשק הבית כדוגמת שיתוך בנכס ספציפי (כגון דירה) אך הם לא מחויבים לחיות בשיתוף מלא מבחינה כלכלית, כלומר אין עליהם הכרח לשיתוף כל הרכוש שלהם.

 

שיתוף כלכלי

כאמור אין חובה על בני זוג ידועים בציבור, להוכיח שיתוף מלא כלכלי או התנהלות כלכלית יחד, אך במקרים מסוימים כן יתבקשו להציג איזה שהוא שיתוף כלכלי במשהו. למרות שאין הכרח בשיתוף מלא או בהסכם ממון כן מומלץ לידועים בציבור לנסח אחד כזה כדי שכל אחד מבני הזוג יוכל להגן על עצמו מבחינה כלכלית במקרה של פרידה.

ההכרה בזוג בתור ידועים בציבור גוררת חקירה ובירור על טיב הקשר שלהם וכוונותיהם לעתיד בעוד כן יש הכרח להציג שיתוף כלכלי בנכס מסוים על מנת לקבל את התואר. מעבר לכך אין הכרח בהוכחה של התנהלות כלכלית משותפת לגמרי.

 

איש קורא ספר

מאזניים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין הסכם ממון
איך כותבים הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב המתאר את ההסדרים הפיננסיים בין הצדדים המעורבים בעסקה או מערכת יחסים מסוימת. בין