נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזרי מס להורים עם ילדים הסובלים ממגבלויות שונות

להיות הורים לילדים זה אומר להתמלא באהבה כבר מהרגע הראשון שבו אומרים לנו בשמחה "כן, יש דופק!". האהבה הזאת רק הולכת וגדלה וכך גם ההתלהבות והתקווה, אך לעיתים הדברים לא מתנהלים בחיים כמו שהיינו רוצים. לא אחת קורה שהילד אומנם נולד בלידה תקינה אך עם הזמן אנחנו מגלים שהוא סובל ממגלה קשה ביותר והופך להיות ילד עם צרכים מיוחדים. הצרכים המיוחדים יכולים לבוא לידי ביטוי מבחינה פיזית, גופנית או אפילו נפשית, מה שדורש מאיתנו, ההורים, להתמודד עם סוגיה לא פשוטה. איך עוזרים לילד? ועד כמה נוכל להמשיך בכל זאת לנהל את חיי השגרה שלנו? בדרך כלל הורים לילדים שסובלים ממגבלות כאלה ואחרות יודעים לומר שחלק מהקושי הוא קושי כלכלי. אנחנו לא יכולים לעבוד באותה אינטנסיביות ובדרך כלל אחד מההורים צריך, לתקופה מסוימת, אפילו לוותר על מקום העבודה שלו באופן כמעט מלא. החדשות הטובות הן שבמצבים כאלה המדינה לפחות מזכה את ההורים בהחזרי מס ולכן, אם זה גם המצב שאיתו אתם מתמודדים, כדאי יהיה לעשות כמה שיותר בירורים בנושא במהירות.

 

האם שווה להילחם על קבלת החזרי המס שלהם אתם זכאים?

 

התשובה היא חד משמעית כן. העניין הוא שכאשר מדברים על הורים שזכאים לשתי נקודות מס מדברים על 430 ₪ בחודש, מה שהופך את הסכום הזה לאלפי שקלים בסוף השנה. משמעות הדברים היא שאם אתם יכולים להיאבק כדי לקבל את החזרי המס הללו ואת ההקלות האלה, איזו סיבה יש לכם לוותר על כך? אין ויכוח על העובדה שאפילו החזרי מס כאלה לא באמת ישנו את המצב שאיתו אתם מתמודדים, אך יחד עם זאת, זו הקלה משמעותית מבחינה כלכלית. להיות הורה לילד עם מגבלות שונות זה אומר להתמודד עם הוצאות לא קטנות, בין אם זה אומר שצריך לקנות לילדים מכשור רפואי ובין אם זה אומר שצריך לסייע לו בכל דרך אחרת. לכן, אם המדינה באה לקראתכם ויכולה לסייע לכם לפחות בהחזרי מס מסוימים, מה פתאום שתוותרו על כך? זה מגיע לכם וזו זכותכם כך שעדיף לפנות עוד היום לאנשי המקצוע שעוסקים בהחזרי מס ולברר בעזרתם כיצד תוכלו לקבל כמה שיותר מהר את מה שמגיע לכם.

מאיפה מתחילים?

 

תוהים מה עליכם לעשות כדי לקבל החזרי מס? רוצים שהעניין יתבצע כמה שיותר מהר, פשוט כי הכסף הזה דרוש לכם? אם כך, אתם לא לבד וכדאי שתדעו שיש לכם במי להיעזר היום. לדוגמא, תוכלו להחליט שאתם פונים אל רואי חשבון כאלה ואחרים ולקבל מהם סיוע. זה נכון שיהיה עליכם להתמודד גם עם הגשה של לא מעט טפסים שנדרשים, החל מטופס הבקשה עצמו ועד הצהרות רפואיות משמעותיות, אך מצד שני, זה מה שמקובל וזה הנוהל בדברים הללו. לכן, ככל שתפנו מהר יותר אל רואה חשבון לקבלת שירותיו, כך העניין יתחיל להיות בטיפול מהר יותר. כדאי גם לקחת בחשבון שאתם לא חייבים לפנות אל רואה חשבון כזה או אחר כי קיימות היום גם חברות שעוסקות בהחזרי מס. חברות כאלה יכולות לעזור לכם כבר בשלבים הראשונים של ההתמודדות, שכן בעזרת חברות כאלה תוכלו להבין מה מגיע לכם בכלל. לבסוף, כדאי לדעת: אפילו אם הילד שלכם כבר בן עשר וסובל מאותו צורך מיוחד כבר מלפני כמה שנים – תוכלו להגיש את הבקשה להחזרי מס עקב ילד מיוחד בצורה רטרואקטיבית וכך תוכלו להיות בטוחים שתקבלו את כספכם מהרגע שבו התחיל הקושי ועד היום.

 

החזרי מס להורים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין