נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

Difrent"": יתרונות וחסרונות בנדל"ן מניב

יש לכם כסף שיושב בצד ואתם מתלבטים מה לעשות איתו?

אנשים רבים חושבים כי השקעה בנדל"ן היא השקעה בטוחה ונוחה, שלא דורשת עבודה רבה ומכניסה סכומים מכובדים.

אך האם זאת אכן ההשקעה הטובה ביותר?

או שמא החסרונות עולים על היתרונות.

נדון בשאלה הזאת בהמשך, בתקווה שנצליח לעזור לכם בהתלבטות.

לנדל"ן מניב אכן יש יתרונות רבים ומשמעותיים, נפרט כאן כמה מהם.

 

עליית מחירי הנדל"ן

בישראל, אך גם בכל רחבי העולם, קיימת מגמת עלייה משמעותית במחירי הנדל"ן. ייתכן שאם רכשתם דירה לפני עשר שנים, המחיר שלה הכפיל את עצמו ואפילו יותר! בישראל לא מתקיים פיקוח על שכר דירה, ולכן ניתן להעלות את מחירו מדי שנה, בהתאם לעליית המחירים באיזור בו אתם משכירים את הדירה.

 

משכנתאות

רכישת נדל"ן מתאפשרת בשיטה יחסית נוחה, באמצעות לקיחת משכנתא. כך שבמידה ואין לכם את הסכום המלא על מנת לרכוש את הדירה שאתם מעוניינים בה, תוכלו לקחת משכנתא, ולהיעזר בשכר הדירה שהדיירים שלכם ישלמו על מנת לממן את תשלום המשכנתא.

 

הכנסה פסיבית

כאשר אתם משכירים דירה, אינכם צריכים להשקיע יותר מדי זמן בה, ועדיין תקבלו את הכסף מדי חודש. הזמן העיקרי שמושקע בדירה הוא על מנת למצוא שוכרים, חתימת חוזה, וטיפול בתקלות בדירה. מי שלא מעוניין להתעסק בשלב מציאת השוכרים יכול לקחת מתווך שיטפל בנושא, וישנן אפילו חברות ניהול נכסים שמטפלות בבעיות ותקלות בדירה.

למרות היתרונות המשמעותיים הללו, להשקעה בנדל"ן מניב יש גם כמה חסרונות לעומת, לדוגמה, השקעה בבורסה.

 

התנהלות מול השוכרים

אף אחד לא מעוניין לקבל שיחה באמצע הלילה על כך שיש נזילה בדירה, ולהצטרך לטפל בה באותו הרגע. כמו שצוין כבר, ישנן חברות שניתן לשכור את שירותיהם כדי להתעסק בבעיות כאלו, אך לא כל אחד רוצה לשלם על כך כסף מדי חודש. ההשקעה בנדל"ן היא פסיבית אך עדיין דורשת עבודה, לעומת השקעה פשוטה בבורסה שניתן להפקיד בידי יועץ השקעות ולא לדאוג לגביה.

 

ריכוז ההשקעה במקום אחד

כאשר אתם משקיעים בנדל"ן אתם למעשה מרכזים סכום רב של כסף בהשקעה אחת ספציפית – הדירה. כך שאם צצה איזו בעיה, כמו לדוגמה שאינכם מצליחים למצוא שוכרים בעבורה, ייתכן שתפסידו סכומים גדולים. זאת לעומת השקעה בבורסה, אשר מאפשרת לכם לפזר את הכסף בין תחומים שונים.

 

משיכת כספים דורשת תהליך ארוך

בנדל"ן, אם אתם צריכים בשלב מסוים סכום כסף יחסית גדול, מעבר לשכר הדירה החודשי, תיאלצו למכור את הדירה. לא ניתן להרוויח מההשקעה סכום יותר גדול מבלי למכור אותה. לעומת זאת בהשקעה בבורסה ניתן בכל שלב למשוך כסף מתיק ההשקעות.

לסיכום, ניתן לראות כי ישנם יתרונות וחסרונות להשקעה בנדל"ן, וזאת יכולה להיות השקעה מעולה, אך מתאימה לאנשים מסוימים. למידע נוסף – difrent.

 

השקעה נכונה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא נדל"ן