נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה כדאי להכיר כשפוגשים את הביטוי "קופות גמל"?

סביר להניח שפגשתם בעבר את הביטוי "קופות גמל", אך ייתכן שעדיין לא בדיוק הבנתם לעומק את משמעות הביטוי. אם זה המצב, תוכלו להתנחם בכך שאתם לא לבד – אנשים רבים נרתעים ממושגים שקשורים לעולם הביטוח, ומעדיפים להשאיר את העיסוק בנושא למומחים. אמנם חשוב להיעזר במומחים על מנת להיות בטוחים שאתם מתנהלים נכון עם כספי החיסכון שלכם, אך חשוב שתכירו לפחות את משמעות הביטוי ומה הוא כולל.

 

אז מה זה קופת גמל?

קופת גמל היא אפיק השקעה וחיסכון פנסיוני. כל אדם יכול לפתוח קופת גמל באופן עצמאי, ללא תלות במקום בו הוא עובד או בגובה המשכורת שלו, ולהתחיל לחסוך את כספי הפנסיה שלו לאורך תקופת זמן שאינה מוגבלת. אתם אלו שתוכלו לבחור באיזו קופת גמל אתם מעוניינים לחסוך, ומהו הסכום שאותו אתם מעוניינים להפקיד.

כאשר תגיעו לגיל 60, שהוא כבר גיל שמתקרב לגיל הפרישה מהעבודה, תוצב בפניכם אפשרות למשוך את הכספים שהפקדתם בקופת הגמל לאורך השנים בצורה הונית (כלומר, לקבל בבת אחת את כל מה שחסכתם), או שתוכלו לקבל את הכסף כקצבה חודשית שתכנס, שבה סכום מוגבל מתוך החיסכון ייכנס לחשבון הבנק שלכם מדי חודש.

 

מהם היתרונות בחיסכון בקופת גמל?

יתרון חשוב של קופת הגמל, בניגוד לאפיקי חיסכון פנסיוניים אחרים, הוא שהחיסכון פתוח בפני כל אדם שמעוניין לחסוך – תוכלו לפתוח קופת גמל גם אם אתם מובטלים, עובדים כשכירים או עובדים כעצמאיים.

יתרון משמעותי נוסף נוצר בעקבות תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, שנכנס לתוקף בשנת 2012, ומאפשר להפקיד כספים נזילים לקופת הגמל בדמי ניהול מופחתים, ולקבל הטבות מס משמעותיות במועד הפדיון של קופת הגמל. בנוסף, אם אתם בוחרים לקבל את כספי החיסכון שלכם בצורה של קצבה חודשית, תוכלו להנות מפטור מלא ממס – שכן כספי החיסכון שלכם יוכרו כקצבה מוכרת.

 

כיצד תוכלו לפתוח קופת גמל להשקעה?

ישנם לא מעט בתי השקעות או חברות ביטוח שדרכם תוכלו לפתוח קופת גמל להשקעה, כאשר כל אחד מהגופים מציע תנאים קצת שונים. את הבחירה בקופת הגמל שמתאימה לכם, ושתהיה הכי כדאית עבורכם בהתחשב במצבכם הכלכלי והתעסוקתי, מומלץ לבצע יחד עם סוכן ביטוח מקצועי או מומחה בתחום.

השקעה באמצעות קופת גמל היא חשובה ואטרקטיבית, ודרכה תוכלו להיות בטוחים שרמת החיים העתידית שלכם בגיל הפרישה תהיה גבוהה (או לפחות תוכלו לדאוג שלא תרדו ברמת החיים שלכם לאחר שתיפרדו ממקום העבודה שלכם בגיל הפרישה).

פעמים רבות נדמה שכל העיסוק בעולם הביטוח ובאפיקי החיסכון הפנסיוניים שייך לעתיד הרחוק, אך את ההשקעה צריך לעשות כבר מגיל צעיר – על מנת שבעתיד תוכלו להודות לעצמכם על כך שלא השארתם את הנושא "פרוץ", ועל כך שדאגתם להכל מבעוד מועד!

חזיר

מטבעות
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא השקעות
כסף
מה היא השקעה חברתית?

השקעה חברתית ידועה גם בשם השקעת אימפקט. מהי השקעה חברתית ואיפה ניתן למצוא השקעות כאלו? בתור בעלי הון המעוניינים