נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נכון לבוא בלבוש עסקי מלא

בשנים האחרונות, צמיחתו הגוברת של ענף ההייטק הביאה עימה סגנון לבוש חדש אל מקומות העבודה.

מדובר בסגנון לבוש קליל יותר, שמחליף את הלבוש העסקי המלא בג׳ינס וחולצה מכופרת או אפילו במכנסיים קצרים וטי-שירט.

נכון שהרעיון של להגיע לעבודה או לפגישה בלבוש קליל ונוח מפתה מאוד, אך ישנם מקרים רבים בהם הלבוש העסקי המלא הינו בגדר חובה.

 

מקום העבודה

ראשית, הלבוש לעבודה תלוי במקום העבודה. משרד עורכי דין , משרד ממשלתי או משרד רואי חשבון ידרשו בדרך כלל לבוש עסקי כלשהו. זה יכול להיות חולצה מכופתרת, מכנסים מחויטים וז׳קט שניתן בקלות למצוא אפשרויות רבות מגוונות לסגנון לבוש זה באתר דיפלומט וזה יכול להיות רק חולצה ומכנס מחויטים, ללא הז׳קט. כמו כן, במקומות עבודה שדורשים לבוש עסקי כלשהו, לעיתים יש צורך להתאים את עצמך לסיטואציה. כלומר, ביום מלא בפגישות עם לקוחות תבחר בחליפה המלאה ואילו ביום של ישיבה ממושכת במשרד, תבחר דווקא את הסגנון העסקי- קליל.

 

לבוש הממונים עלייך

במקום עבודה, אנו נוטים להתחבר למי שנמצא במעמדנו. זאת, בשל שותפות הגורל שאנו חולקים עימו. בנוגע ללבוש, מומלץ דווקא לשים לב אל הממונים עלייך. מדוע? משום שהעמדה שלהם במקום העבודה היא כנראה העמדה אליה אתה שואף וסגנון הלבוש בו הם דוגלים משקף ככל הנראה את הלך הרוח של מקום העבודה ויעזור לך להבין האם כדאי להגיע בלבוש עסקי מלא או לא.

 

התלבטות- מה ללבוש?

עוד סיבה טובה לבחירה בלבוש עסקי מלא למקום העבודה או לפגישת עסקים היא כאשר אתה מתלבט מה ללבוש. במידה ואתה רגיל ללבוש קליל לעבודה ולפתע ישנה ישיבה חשובה או פגישה אישית שגורמת לך לחשוב פעמיים כאשר אתה בוחר את הבגדים בבוקר, אל תחשוב פעמיים. למה? כי עצם העובדה שהתלבטת מה ללבוש מעידה על כך שלא היית בטוח שהלבוש הרגיל שלך מכבד מספיק את הסיטואציה ולכן- כשיש התלבטות, אין התלבטות- פשוט תבחר בלבוש עסקי מלא.

 

מטרות

טיפ קטן נוסף הוא לדעת מה המטרה של הלבוש שאני בוחר בכל יום מחדש. כלומר, ייחסו חשיבות לבחירת הבגד אותו תלבשו במהלך היום שלכם על ידי הקדשה של 2 דקות מחשבה, בכל בוקר מחדש- מה המטרה שלי? האם אני רוצה להרשים? לשדר רצינות? לשדר קלילות? ועוד. לפי השאלות מנחות הנ״ל, נסו להתאים את סגנון הלבוש לאותו היום. כך לדוגמא, במידה ואתם רוצים לשדר קלילות ופתיחות אישית אל מול הבוס או הלקוח, התלבשו בג׳ינס וחולצה מכופרת. לעומת זאת, במידה ותרצו דווקא להרשים וליצור דיסטנס ביניכם לבין הלקוחות, בחרו בחליפה שתשדר זאת.

ההחלטה האם לבחור בלבוש עסקי מלא למקום העבודה, נראית אולי פשוטה אך היא איננה כזו בכלל. הלבוש שלנו משקף פעמים רבות את הלך הרוח שאנו מביאים עמנו ועל כן, חשבו טוב טוב והיעזרו בטיפים השונים בבואכם לבחור לבוש לעסקים.

 

איש לבוש חגיגי

חליפה עם עניבה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.