נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה צריך לדאוג לפנסיה ומשכנתאות וכיצד זה ישפיע על יעדי הפרישה שלך

בשונה ממה שרבים במדינת ישראל חושבים, יציאה לפנסיה, יציאה לפנסיה מוקדמת, ואפילו משכנתא והחזר משכנתא הם לא דברים שקורים סתם כך באופן אוטומטי. אלו דברים שחשוב מאוד לתכנן בקפידה ולבצע בדיוק על פי התכנית שהכנתם, כמובן עם הבנה שיש צורך בגמישות לאור המאורעות הכלכליים העולמיים והארציים והתנודה המתמדת בשווקים. חוסר תשומת לב, ומחשבה שהדברים הללו יקרו מעצמם, יגרמו לכם להפסדים כלכליים שיכולים להגיע לסכומי כסף גבוהים מאוד.

 

פנסיה

ישנה חשיבות גדולה מאוד להכין תכנון פרישה לקראת הפנסיה כבר בגיל צעיר יחסית. מכיוון שהכסף אותו חסכתם לאורך כל שנות העבודה שלכם הוא זה שיאפשר לכם לחיות בכבוד לאחר הפרישה מהעבודה, חשוב מאוד לתכנן היטב את הכל הרבה זמן מראש ולא להתעורר שנה או שנתיים לפני הפרישה לפנסיה בפועל. זכרו, בסופו של דבר מדובר על השקעה של סכומי כסף אדירים שעבורם עבדתם קשה מאוד כל החיים. דחיית הטיפול בענייני הפנסיה לגיל מאוחר יכולה לגרום לכם להפסיד הרבה מאוד רווח פוטנציאלי. אם תתחילו להתעסק בפנסיה שלכם כבר בגיל צעיר תוכלו לקבל החלטות נכונות ונבונות משלבים מוקדמים, להשקיע את הכסף בחכמה, ולהגיע לפרישה עם סכומי כסף גדולים הרבה יותר. נכון שכרגע נראה לכם שההשפעה של כמה מאות שקלים בחודש היא זניחה, אך אם תנסו להכפיל אותה במספר החודשים שיש לכם לעבוד, ותבינו שהסכום מושקע ומניב ריבית וריבית דריבית תבינו שמדובר על סכומי כסף משמעותיים הרבה יותר שיוכלו לסייע לכם מאוד לאחר הפרישה.

 

משכנתא

המשכנתא אמנם מלווה אותנו פחות שנים מאשר הפנסיה, אך גם כאן מדובר על תהליך שבו מעורבים סכומי כסף גדולים מאוד וטווח זמן של לפחות עשר שנים אם לא יותר. חשוב מאוד כמובן לתכנן היטב את לקיחת הפנסיה מראש ולהיעזר בעת הצורך בליווי של אנשי מקצוע. דעו בדיוק מהו הסכום הראשוני שיש לכם כרגע, מהו גודל ההלוואה לה אתם זקוקים כדי לרכוש את הנכס הרצוי, ומהו ההחזר שאותו תצטרכו לפרוס. חשוב לערוך חישוב מסודר של סכום הכסף אותו אתם בטוחים שתוכלו להחזיר בכל חודש ולקחת בחשבון כמובן את השינוי הצפוי בהוצאות ובהכנסות שלכם לטווח זמן ארוך יחסית. חשוב גם להבין מהם תנאי הריבית ובאיזה מסלול בדיוק כדאי לכם לבחור, כמובן שגם כאן מדובר על ניהול סיכונים, אך עדיף לבצע אותו בצורה מושלכת ומתוך הבנה על מה אתם חותמים.

 

לסיכום

חשוב מאוד לזכור ולהפנים שלקיחת משכנתא וחסכון פנסיוני הם כנראה שני המהלכים הכלכליים הגדולים ביותר בחיים שלנו. לא מדובר על עוד הוצאה גדולה או רכישה של משהו יקר אלא על עניין שילווה אותנו עשרות שנים. לכן חשוב להיות מודעים היטב לתהליך, להבין אותו, ולנסות לצאת ממנו עם כמה שיותר כסף בכיס.

זכוכית מגדלת

 

שעון ומטבעות
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.