נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושים במקרים של ליקויי דירה שהתגלו בבדק בית

רכישת דירה מקבלן היא אירוע מרגש הטומן בחובו ציפייה רבה.

עם זאת, ישנו גם חשש לא מבוטל הנובע מהשאלה האם כל ההתחייבות בהן התחייב הקבלן אכן יתממשו.

לכן, מותיר החוק הישראלי בידי רוכשי הדירות כוח מסוים במהלך התקופה הראשונה לאחר קבלת הדירה, במהלכה הם יכולים לבצע בדק בית.

בפסקאות הקרובות נבחן מהו בדק הבית ומה ניתן לעשות במקרים בהם מתגלים ליקויים.

 

מה זה בדק בית?

בדק בית הוא למעשה בדיקה מקיפה של כל הבית על כלל המערכות שבו ועל כלל סעיפי המפרט הרלוונטיים שמסייעת להבין האם ישנם ליקויים כלשהם והאם הקבלן עמד בכל התחייבויותיו. בדק בית בדרך כלל לא מתבצע לבד אלא באמצעות חברות מקצועיות המבצעות את תהליך הבדיקה. תהליך הבדיקה כולל הן בדיקה בעין בלתי מזוינת והן בדיקה באמצעות מכשור מיוחד.

 

מי עושה בדק בית?

בדק בית מתבצע באמצעות חברות ייעודיות. חברות אלו הן בעלות מכשור מתאים והן בעלות הניסיון המסוגלות לעלות על כל הליקויים הפוטנציאליים שעשויים לפגוע במידת ההנאה שלכם מהדירה. כך לדוגמא בדק בית במרכז מתבצע באמצעות חברות המתמחות בבדיקת בניינים רבי קומות שלהם מפרט שונה ובדיקה שלהם כרוכה בהסתכלות על שלל היבטים הרלוונטיים לתנאי מזג האוויר וסוג הבניינים. חברת בית בדק מקצועית צריכה לדעת לבדוק את כל ההיבטים השונים הרלוונטיים לאזור בו מצויה הדירה.

 

ליקויי בנייה

ליקויי בנייה הם למעשה כל סוג של פגם או קלקול המתגלה בדירה. למעשה כל ליקוי בתפקוד או בעמידת של אלמנט מסוים, או אי שלמות של רכיב מסוים או של מכלול מסוים הוא בגדר ליקוי. בדרך כלל קשה לגלות ליקויים בשלבים המוקדמים לאחר קבלת המפתח. ההתרגשות מהדירה מעוורת וגורמת לפספס ליקויים. מעבר לכך, ישנן תקלות אשר נראותן אינה מיידית ויש להמתין מעט עד שהן ייראו בעין בלתי מזוינת.

 

אחריות הקבלן

במהלך התקופה הראשונה לאחר קבלת הדירה יש לקבלן אחריות על הדירה אותה הוא סיפק לכם, על כלל הרכיבים ומהמכלולים המצויים בה. מן הצד השני, לרוכשי הדירות יש את החובה לדווח על אותם הליקויים לקבלן ולא להתמהמה במסירת המידע אודותיהם. כלומר, הצורך בשכירת שירותים של חברת בדק בית מקצועית הוא ברור. הליקויים אותם תמצאו ואי ההתאמות אותם תגלו הן בהחלט עילה לפנות לקבלן ולבחון מה הן הזכויות שלכם לפי החוזה ולפי החוק.

 

הכי חשוב – אל תתפשרו

לאור כל האמור לעיל מובן כי לבדק בית מקצועי אשר יוכל לספק לכם כוח במשא ומתן מול הקבלן לאחר גילוי של הליקויים הוא חשוב ביותר. חברת בדק בית אשר הממצאים שיעלו בידיה לא יהיו המקיפים ביותר תביא אתכם לגילוי מאוחר שלהם, בשלב בו היכולת לבוא בתלונות לקבלן תהיה מאוד מוגבלת. לכן, אל תתפשרו ושכר חברת בית בדק מקצועית, אמינה ומוכחת.

בית מגורים

 

מבנה מבוטח
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.