נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אל תישארו עם הבור הכלכלי לבד – מידע חשוב על הסדרי חובות

הסדר חוב מתאר הסכמה בכתב בין החייב והנושה לגבי אחוז החוב שיוחזר על ידי הנישום.

במאמר הבא נסביר מה היתרונות של הסדר חוב כזה, איך עורכים אותו בצורה נכונה ומדוע חשוב לבחור עורך דין מקצועי

צבירת חובות עלולה להשפיע על אנשים פרטיים, בעלי עסקים וכמובן חברות וארגונים. מלבד עוגמת הנפש והעלויות הכספיות, הבעיה העיקרית עם צבירת חובות היא שמדובר על כדור שלג שמתגלגל מאוד מהר. בטווח הבינוני והארוך, המשמעות היא שאנשים שצברו חובות ונקלעו לבור כלכלי לא יצליחו לפרוע אותם במלואם.

 

הפתרון: הסדר חוב

בשנים האחרונות החלו גופי הגבייה במדינה להבין את גודל הבעיה. הפתרון שנמצא הוא הסדר חוב, שמתאר הלכה למעשה הסכמה בכתב בין החייב ובין הנושה לגבי אחוז החוב שיוחזר על ידי הנישום. היות ולהסכמה הזו יש תוקף משפטי, היא מחייבת את הצדדים ומספקת לכל אחד מהם יתרונות אחרים.

 

היתרונות של הסדר חוב

בצד של החייב, היתרון של הסדר חוב בא לידי ביטוי בעצירת הליכי הגבייה. בנוסף, חייב שחותם על הסדר חוב יודע פחות או יותר כמה כסף הוא צריך להחזיר מדי חודש ולכן גם מתי התהליך ייגמר. בסוף התהליך, החייב יכול לפתוח דף חדש בלי שיירשמו על שמו הליכי חדלות פירעון או פשיטת רגל ובלי שהקרדיט שלו ייפגע.

בצד של הנושים, המשמעות של הסדר חוב שהם רואים לפחות חלק מהכסף בחזרה. לשם השוואה, הליך רגיל של ניסיון לגבות את החוב עלול להסתיים בלא כלום מבחינת הנושים. אבל אם עורכים הסדר חוב בצורה מסודרת, הנישום מקבל הגנה משפטית וברור מראש כמה כסף עומד להיות מוחזר אליו מתוך החוב הכללי.

בשלב הראשון, חשוב לאסוף את המידע ממקור אמין כמו זה https://www.yml-law.co.il/מחיקת-חובות/הסדר-חוב ולאחר מכן לרכז את כל השאלות בצורה מסודרת מול עורך דין. רמת האמינות של המקור שממנו משיגים את המידע על הסדרי חובות משפיע על הצלחת התהליך גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, מה גם שלמידע יש משמעות מבחינת סוג המסמכים או הטפסים שאותם ממלאים.

בשלב השני, כדאי להתייעץ עם עורך דין כדי להתחיל לטפל בנושא של הסדר חובות ולעצור הליכי גבייה קיימים. כבר מעצם העצירה של הליכי הגבייה, קל יותר לחייבים לפתוח דף חדש ולהחזיר לעצמם את תחושת הביטחון העצמי והנזילות הכלכלית.

 

אין סיבה להתבייש!

הטעות הנפוצה של אנשים פרטיים, בעלי עסקים ונציגים של חברות היא לנסות להסתיר מצבים של משברים כלכליים. בעוד מובן מאליו למה לא תמיד נעים לדבר על סיטואציה כזו, הטעות עלולה ביוקר. במקום זה, מה שעדיף לעשות זה לפנות בצורה דיסקרטית אל עורך דין ולהעביר לתחום האחריות שלו את הטיפול בכל הנושא.

 

מטבעות כסף

דולרים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.