נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משכנתא לקניית דירה בקיבוצים ומושבים

 משפחות או בני קיבוצים ומושבים המחפשים איכות חיים בוחרים להקים את ביתם בקיבוץ או במושב ומחפשים דרכי מימון לבית חלומותיהם.

המאמר יפרט כל מה שצריך לדעת על משכנתא לקניית דירה בקיבוץ או במושב.

 

חולמים לגור בקיבוץ או במושב

לא מעט משפחות המעוניינות לשפר את איכות החיים שלהן ולגור באווירה פסטורלית ושלווה יוצרים ביקוש עבור דירות או בתים בקיבוץ או במושב. מצד אחד נוצר ביקוש גדול מאוד לדירות ומצד שני ההיצע שלהן נמוך. בעבר, גם כאשר משפחות מצאו דירות במקומות איכותיים כמו הקיבוץ או המושב הן נתקלו בקשיים של מקורות המימון, דהיינו המשכנתא. הקושי היה נעוץ בעובדה שהדירות היו רשומות על הקיבוץ או המושב המדוברים על אף שהבעלות הייתה של מנהל מקרקעי ישראל. הדירות למעשה נחרכו מהמדינה ולפיכך הן נרשמו בבעלותם של הקיבוץ או המושב.

 

מדוע התקשו לקבל משכנתא וכיצד פתרו זאת?

משפחות אשר פנו לבנק למשכנתאות נתקלו בסירוב להלוואה מכיוון שהיה צורך לשעבד את הנכס לטובת הבנק. מכיוון שהדירות רשומות על שם הקיבוץ או המושב ולא על אנשים פרטיים המוכרים אותן, הבנק סירב לתת משכנתא. וכך בני קיבוצים ומושבים שרצו להמשיך ולהתגורר במקום בדירות משלהם מצאו את עצמם חסרי אונים וכך גם משפחות נוספות. לפני כ-12 שנים נחתם הסכם בין משרד הבינוי והשיכון, התנועה הקיבוצית ומקרקעי ישראל והחליטו לאפשר למשפחות ובני קיבוצים ומושבים שאישרו את חברותם במשק לקבל משכנתא ולרשום את הדירות על שמם. בנוסף, כיום הזכאות של המדינה למשכנתא בתנאים מועדפים ניתנת בקיבוצים ומושבים הנמצאים בעדיפות לאומית. על עדיפות לאומית ניתן למצוא מידע מאתר כל זכות.

 

מי זכאי למשכנתא ולכמה?

מעבר לזכאות למשכנתא של משרד הבינוי והשיכון הניתנת על פי דרגת הניקוד, כל אחד יכול לקחת הלוואת משכנת מהבנק למשכנתאות בתנאי שיוכל לעמוד בתנאי ההלוואה ובהחזר החודשי שלה. בשל העובדה שהמשכנתא ניתנת כנגד שיעבוד הדירה, ישנן מגבלות על אחוזי המימון. כלומר, זוגות צעירים הרוכשים דירה ראשונה יהיו זכאים להלוואה בגובה של 75% משווי הדירה, משופרי דיור שמכרו את דירתם ועוברים לגור בדירה חדשה זכאים ל-70% מימון ומי שרוכש דירה שנייה להשקעה זכאי למימון של 50%. לפיכך, משופרי דיור יכולים לעשות גרירת משכנתא כשהם עוברים דירה ולבצע מיחזור משכנתא.

 

מהו מיחזור משכנתא?

כאשר משלמים משכנתא ורוצים לשנות את היקף ההחזר החודשי ולשנות את אורך תקופת ההחזר ניתן למחזר אותה על פי תנאים חדשים. רבים עושים זאת כאשר הם עוברים לדירה חדשה ומעוניינים לגרור את המשכנתא ולהקטין את יתרתם או את התקופה שנותרה להם להחזר. ייתכן שהתשלום יצטמצם במידה וישלמו חלק מהמשכנתא מהיתרה שנותרה להם ממכירת הדירה הישנה, לאחר התשלום על הדירה החדשה ולכן זה משתלם. על מנת להתנהל נכון כשעוברים לגור בקיבוץ או במושב רצוי להתייעץ לגבי גרירה ומיחזור משכנתא עם יועץ למשכנתאות. ניתן לקבל מידע מיחזור משכנתא במשכנטאצ'.

 

מחשבון ובית

בית וכסף
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא משכנתאות