נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משכנתא צמודה מול פריים – כל מה שצריך לדעת

האנשים החיים במדינת ישראל 2020 עדים למציאות לא פשוטה בכל הנוגע לרכישת דירה.

בעוד מדינות אחרות מחזיקות בתכניות שונות ומגוונות על מנת להקל על זוגות צעירים בדרך לרכישת דירה, מדינת ישראל מקרטעת מאחור עם הבטחות חסרות שחר שלרוב נגמרות בפתרון הידוע מראש – בקשה למשכנתא והחזרים חודשיים בתנאים משתנים.

היות ומשכנתא היא מושג השגור בפיו של כמעט כל תושב במדינת ישראל, כדאי שתגיעו למעמד הבקשה עם כמה שיותר מידע. בשביל להקל עליכם את הסיפור הזה, החלטנו לרכז עבורכם כמה נקודות בנושא משכנתא צמודה מול פריים – כל מה שצריך לדעת.

אז בואו נתחיל ונראה איך אתם יכולים לעשות את זה בצורה הנכונה והטובה ביותר עבורכם.

 

מסלולי משכנתא – שונים מאדם לאדם

אז כאשר אתם ניגשים לבקש משכנתא מהגורמים הבנקאיים, חשוב לדעת שהם עומדים להציע לכם כמה מסלולי משכנתא שמותאמים בהתאם לסכום הבקשה שלכם, בהתאם ליכולת ההחזר שלכם ובהתאם לעוד כמה וכמה גורמים נוספים. שניים מהמסלולים הידועים ביותר והנפוצים ביותר הם מסלול של משכנתא צמודה למדד וכן מסלול של משכנתא בריבית פריים. בין שני המסלולים האלו קיימים כמה הבדלים מהותיים ששווה להכיר, עוד לפני שאתם ניגשים אל הבקשה.

 

משכנתא צמודה מול פריים – כל מה שצריך לדעת

כאשר מדברים על מסלול של משכנתא בריבית פריים, מדברים על כך שההחזרים החודשיים שתשלמו תלויים בצורה ישירה לריבית פריים. ממה מורכבת ריבית פריים? שאלה מעולה שחשוב מאוד לדעת את התשובה עליה: ריבית פריים היא למעשה ריבית בנק ישראל פלוס 1.5%. יש לעניין הזה יתרון גדול – יתרון הגמישות, שבא לידי ביטוי גם בעלות היחסית נמוכה שלו, וגם בכך שניתן לצאת ממסלול המשכנתא הזה במידה ויש תנועה ברורה של עליה בריביות.

לעומת זאת, קיימים במסלול של משכנתא בריבית פריים גם חסרונות, שבאים לידי ביטוי בתנודתיות של הריבית. היות וריבית פריים משתנה בהתאם לריבית בנק ישראל ויכולה לנוע ולנוד ברגע אחד ולנסוק למספרים גבוהים, ההחזרים החודשיים שלכם גם הם ימצאו את עצמם גבוהים יותר – כלומר יותר הוצאות עבור אותו המסלול.

 

משכנתא צמודה – עובדת קצת אחרת

לעומת משכנתא בריבית פריים, משכנתא צמודה עובדת בצורה קצת אחרת. כאן תוכלו לבחור בין שתי אפשרויות עיקריות: בחירה בריבית שמשתנה אחת לחמש שנים, או ריבית קבועה שלא תשתנה לאורך תקופת ההחזר של כספי המשכנתא. מדובר כאן על מסלול עם פחות סיכונים מצד אחד, אולם מצד שני עצם זה שהמסלול צמוד למדד יכול לייקר את ההחזרים החודשיים שלכם בצורה קיצונית עם השנים, וזה לא נגמר כאן. במידה ותבחרו במסלול הזה אך תרצו לצאת ממנו, תצטרכו לשלם קנס יציאה בסכומים לא מבוטלים בכלל.

 

איך בוחרים בין המסלולים?

הבחירה במסלול משכנתא צמודה או במסלול משכנתא בריבית פריים צריכה להיעשות בצורה מושכלת ובהתחשב בגורמים משתנים כמו יכולת ההחזר שלכם, מצבכם הכלכלי וגורמים נוספים. לצד החישובים הללו, חשוב לקחת בחשבון שלא כל האנשים יודעים איך "לשחק" עם המידע על מסלולי המשכנתאות, ומוצאים את עצמם לא פעם חסרי אונים אל מול הצפת המידע. ומה עושים ברגע הזה?

 

ייעוץ משכנתאות – הדרך שלכם לבחירה הנכונה

ייעוץ משכנתאות הוא הדרך הטובה ביותר להגיע לבחירות נכונות וצעדים חכמים בכל הקשור במשכנתא שלכם. קיימות לא מעט חברות שמספקות שירותים של ייעוץ משכנתאות, אולם חשוב לבחור בחברה אמינה ומקצועית שניתן לסמוך עליה מהרגע הראשון. חברה כזו היא חברת משכנתא אינפו, ואתם מוזמנים להציץ באתר האינטרנט של החברה ולהתרשם יותר מהשירותים שלה. בהצלחה!

 

אחוזים

כסף ודירה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא משכנתאות