נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוקר עצים לפני בניית בית פרטי

אחרי שנים של עבודה קשה, חסכונות וחלומות, הגעתם לשלב שבו אתם יכולים לבנות את הבית הפרטי שתמיד רציתם? אם כך, חשוב שתבינו: אתם חייבים לקבל תחילה את כל האישורים הנדרשים לבניה, ולכן עליכם לפנות גם אל אגרונום מקצועי.

 

למה חשוב לבצע סקר עצים?

אנשים לא תמיד מודעים לכך, אבל כאשר רוצים לבנות בית פרטי, בהתאם לתיקון חוק 89 התו"ב בשנת 2009, חובה לבצע סקר עצים כדי לקבל היתר בניה. מדובר על סקר שנעשה לכל העצים הבוגרים שנמצאים במקום, והסיבה לכך ברורה: עלינו להגן על הטבע שמקיף אותנו. יש מקרים שבהם נצטרך לכרות עצים כדי לבנות בית, להעתיק אותם למקום אחר או לשקם אותם בכל דרך אפשרית, והכול בהתאם למצב של העצים בשטח. מצד שני, פעמים רבות קורה שעץ וותיק ויפה שעומד במקום מפריע לתכניות הבניה, ובמצב כזה איש מקצוע יצטרך להחליט מה חשוב יותר, מה יכול להיות הפתרון ואיך נכון יהיה להתמודד עם המצב. איש המקצוע שיוכל בפועל לבצע את הסקר הזה עבורכם הוא כמובן אגרונום מקצועי, כך שרצוי לפנות לאדם כזה עוד היום.

 

איך תבחרו אגרונום מקצועי שיתאים למשימה?

אולי לא לגמרי הייתם מודעים לכך, אבל התחום של סקרי עצים יש לא מעט אנשי מקצוע שאליהם תוכלו לפנות. מצד שני, ממש כפי שקורה בכל תחום אחר, גם כאן אנחנו רואים שיש מומחים גדולים וטובים יותר מאחרים, כך שחשוב לבדוק במי אתם בוחרים ומה בדיוק מציעים לכם. כמו כן, לא כל אגרונום עובד בדיוק באותו קצב, ולעיתים נושא הזמן הוא פקטור חשוב מאוד. ככל שתאחרו לפנות אל האגרונום שלכם, כך הוא יתחיל את הסקר יותר מאוחר וזה אומר שבסופו של דבר תקבלו את היתר הבניה רק בעוד זמן רב. בנוסף, לכל אגרונום, כמו לכל איש מקצוע אחר, יש קצב עבודה שונה. לכן חשוב לברר מראש כל מה שאתם יכולים אודות איש המקצוע שבו אתם בוחרים, כולל קצב העבודה שלו בדרך כלל, כי זה ישפיע על התחלת בניית הבית הפרטי שלכם.

 

האם סקר מהסוג הזה יעלה לכם הרבה?

כמובן שכאשר חושבים על סקר עצים צריך לקחת בחשבון גם את ההוצאה הכלכלית, כי אתם פונים לאיש מקצוע שלמד את התחום לעומק וגם צבר בו ניסיון. מצד שני, בהחלט יש טעם לחשוב על השוואת מחירים, כי זה ברור שלכל אגרונום יש לא רק שיטת עבודה אחרת, אלא גם תעריפים שונים. מצד אחד לא כדאי לבחור את האגרונום שאצלו סקר עצים יעלה לכם הון עתק, אך מצד שני, גם לא תמיד כדאי לחסוך בנושא. הסקר חייב להיות מקצועי כי בהתאם לתוצאותיו ולמסקנותיו יוחלט האם תקבלו את היתר הבניה הדרוש לכם או לא, ולכן רצוי לבחור אגרונום מוכר ומקצועי ביותר.

 

יער
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא כללי
סיבות לעשות קורס טיקטוק
3 סיבות לעשות קורס טיקטוק

לכל דור ודור, או לפחות אחת לכמה שנים, יש את הפלטפורמה המועדפת עליו לתקשורת המונים. כשמדובר בדור הצעירים הנוכחי,