נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פיצויים בתאונת דרכים עם הרוגים

הנתונים הכואבים מלמדים שבכל שנה בישראל נהרגים מאות בני אדם בתאונות דרכים (כך למשל, בשנת 2019 נהרגו בישראל כמעט ארבע מאות בני אדם).

הצער והכאב עבור קרובי המנוח עם קשים מנשוא, ולצד כאב זה קיימת אי ודאות סביב השאלות המשפטיות – אילו פיצויים מגיעים לי? מי יכול לסייע? מה עלי לדרוש מהביטוח הלאומי, מקרנות הפנסיה ועוד?

 

משרדו של יואב רונקין – משרד עורכי דין מקצועי

משרדו של עו"ד יואב רונקין, בעל ניסיון של עשרים שנה בתחום המשפטים, מתמחה בתביעות מסוגים שונים: ביטוח, נזקי גוף, תאונות עבודה, נזיקין, רשלנות עורכי דין ואף תאונות דרכים. המשרד מאופיין בייעוץ מקצועי, מהימן ומסור, תוך השקעת המשאבים המרביים להצלחה וזכייה בתביעה.

בתחום תאונות הדרכים בפרט, נדרשת מומחיות ועורך דין מנוסה בתחום. פנייה למשרד עו"ד יואב רונקין מבטיחה ליווי מקצועי ומהימן של משרד שניהל מאות תביעות של נפגעי תאונות דרכים – לרבות תאונות אופנועים, תאונות שגררו הרוגים ועוד.

 

ייצוג בבית המשפט

הנסיבות שתציגו בבית המשפט, עובדות המקרה ועובדות הרקע אודותיכם – כל אלה יקבעו מה יפסוק השופט, ולאיזה סכום פיצויים תוכלו להגיע. אי לכך, מומלץ לבחור בעורך דין מנוסה בתחום תאונות הדרכים, שיוכל לסייע לכם להגיע למקסימום האפשרי בבית המשפט.

 

מי זכאי לפיצויים?

במקרה של הרוגים בתאונת דרכים, הזכאים לפיצויים הם קבוצת התלויים במנוח (כלומר, התלויים בפרנסתו למחייתם – לדוגמה, ילדים, בן/בת זוג או הורים מבוגרים) ויורשי המנוח (מי שזכאים על פי דין לעיזבון). התלויים במנוח יזכו לפיצוי הנובע מהפסד התמיכה לה הם זקוקים, ואיבדו בעת מותו של המנוח.

 

כיצד מחושבים הפיצויים?

באופן פשטני, נוסחת החישוב משכללת את שכרו של המנוח בטרם התאונה, וחלוקה למספר התלויים במנוח. פיצויים נוספים מגיעים בגין "ההפסד" שנגרם עקב אובדן "שירות" שהמנוח היה "מספק" (כלומר, תרומתו לביצוע מטלות, משק בית, גידול הילדים, תמיכה בהורים ועוד). כעת, המשפחה תאלץ לממן סיוע חיצוני לפעולות אלה או לבצען בכוחות עצמם – ומכאן הזכאות לפיצוי.

בעומק הדברים, נוסחאות החישוב לפיצוי בגין תאונת דרכים עם הרוגים עשויות להיראות מסובכות או לא בהירות למי שלא עוסק במשפטים או מנוסה בתחום הדין בתאונות הדרכים. אי לכך, מומלץ להיוועץ בעו"ד מקצועי.

 

פיצוי בגין כאב וסבל והוצאות הקבורה

כאמור, הכאב והסבל הנגרמים עקב פטירה בתאונת דרכים הם קשים מנשוא. היורשים זכאים לפיצוי הקבוע בדין – 25% מהסכום המירבי הקבוע בתקנות. נכון ל- 2021, הפיצוי עומד על 44,000 ש"ח בלבד.

עוד זכאית המשפחה לפיצוי בגין הוצאות הקבורה. פיצוי זה יכול להסתכם בסכום שבין 10,000 ל- 15,000 ש"ח.

פגיעה בתאונת דרכים, אדרבא במקרה של הרוגים, דורשת ליווי מקצועי ומהימן. פנו למשרדו של עו"ד יואב רונקין לליווי משפטי של עו"ד עם ניסיון של 20 שנים.

 

מאזניים

שופט מרכזי
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין הסכם ממון
איך כותבים הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב המתאר את ההסדרים הפיננסיים בין הצדדים המעורבים בעסקה או מערכת יחסים מסוימת. בין