נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזרי מס בגין רכישת רכב היברידי חדש

לקנות מכונית חדשה זה היה החלום שלכם כבר לא מעט שנים ובכל פעם מחדש מצאתם את עצמכם מוותרים, פשוט כי זה יקר? תמיד נהגתם לקנות רכבים משומשים ובצורה כזאת לחסוך לא מעט כסף? אם כך, כמובן שאפשר להבין אתכם אם החלטתם שהפעם תעשו את הדברים בצורה שונה. הבעיה של רוב האנשים שרוצים לקנות רכב בישראל זו העובדה שמדובר על מיסים מאוד גבוהים, שכן בפועל המיסים על רכב חדש עומדים ברוב המקרים על כ83%, שזה המון ביחס למיסים שמשלמים במדינות אחרות. זה נשמע לכם אבסורד? לא מוכנים לשלם מיסים כל כך גבוהים רק כי אתם רוצים רכב חדש? אם כך, כמובן שאפשר להבין אתכם וכדאי שתדעו: אם תיקנו רכב היברידי תשלמו הרבה פחות מס!

מה קובע החוק בנושא

בבואנו לראות מה קובע החוק בנושא של רכישת רכב חדש שהוא היברידי, אנחנו רואים שיש כאן הבדל משמעותי. למעשה על רכבים כאלה נהוג לשלם גם רק 30% של מס, מה שאומר שתוכלו ליהנות מחיסכון משמעותי ביותר. מצד שני, אתם צריכים גם להכיר את הנהלים ולהבין איך נעשים הדברים בפועל, כי ברוב המקרים כן תשלמו תחילה את המס הגבוה ובהמשך פשוט תקבלו החזר. אומנם עבור רבים מאיתנו אין כל היגיון בהתנהלות שכזו, אך מצד שני, כאשר מדברים על רשות המיסים זו דרכה לעבוד ועלינו רק לכבד אותה. זה נכון לגבי כל סוג של החזרי מס שנרצה ליהנות מהם, בין אם מדובר על החזרי מס שמגיעים לנו כי היינו מובטלים כמה חודשים בשנה ובין אם מדובר על החזרי מס שמגיעים לנו בגלל כל סיבה אחרת. לכן כדאי יהיה לעשות את הדברים בצורה חוקית, לשלם כל מה שרשות המיסים דורשת ובהמשך להגיש את הבקשה להחזרים המקובלים בחוק.

רכב היברידי חדש

איך מגישים בקשות להחזרי מס?

כמובן שכאשר מדברים על החזרי מס מדברים על מגוון רחב של אפשרויות ומקרים ולא רק על המקרה של החזרי מס בגין קניית רכב היברידי. מה שמשותף לכל המקרים הללו, זה שתמיד יהיה עלינו, האזרחים, להגיש בקשה מסודרת לרשות המיסים כדי לקבל את מה שמגיע לנו. לכן אנחנו מציעים לכם לבדוק את הדברים לעומק ולראות כיצד גם אתם תוכלו להגיש את הבקשה הזאת בצורה הכי טובה שיש. המטרה היא כמובן לקבל את הכספים שמגיעים לכם כהחזר כמה שיותר מהר ומבלי שאף אחד יסרב לבקשה שלכם בדרך, מה שאומר שעליכם לפעול בדיוק כפי שרשות המיסים מבקשת מכם. זה אומר שיש לקחת בחשבון את השאלה איזה טפסי בקשה עליכם להגיש, לאיפה אתם צריכים לפנות ואיך עובדים הדברים. קחו בחשבון שאתם יכולים גם להיעזר באנשי מקצוע מומחים כמו רואי חשבון או יועצי מס או הכי טוב – המקצוענים של הגנה כך שאתם לא יוצאים למאבק על החזרי המס שמגיעים לכם לבד.

 

רכב היברידי חדש ראשית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין