נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שריפה עקב תקלת חשמל- האם הביטוח מכסה את זה?

ביטוח וועד הבית אינו מוכר כל כך לציבור הרחב. זאת בגלל שעד לא מזמן אנשים נהגו להתגורר בבתים פרטיים, שגג עוד דייר נמצא איתם באותו בית מגורים. כיום, בגלל צפיפות האוכלוסין, נבנים יותר בניינים לגובה ומאכלסים בתוכם עשרות משפחות. זאת על מנת לנצל יותר טוב את המקום למגורים. ביטוח ועד בית כולל בתוכו מגוון רחב של כיסויים כאשר יש נזק בחלל המשותף של הבניין. במאמר הבא נפרט את חשיבותו של ביטוח וועד הבית, וכן האם הוא מכסה שריפה שנגרמה מתקלת חשמל.

 

מהו ביטוח וועד הבית?

כפי שאמרנו, ביטוח וועד הבית מכסה את הוצאות הנזק שנגרם לחללים המשותפים בבניין. החללים יכולים להיות לובי הכניסה, חדר המדרגות, מעלית הבניין ועוד. הנזק יכול להיגרם מגורמים חיצוניים כגון מזג אויר קיצוני, רעידת אדמה, שטפונות וכן גם גורמים פנימיים כגון תקלה במעלית, פגם כלשהו בחדר המדרגות. נוסף על כך, יש כיסוי צד ג', וזה כאשר אורח נפצע בחלל הבניין, וחושף את דיירי הבניין לתביעה משפטית.

 

האם ביטוח בית משותף מכסה שריפה?

כפי שטענו בפסקה הקודמת – כן, ביטוח בית משותף כולל בתוכו נזקים שנגרמו אך ורק לחלל המשותף. אם השריפה פגעה בדירה פרטית בנוסף, יש לוודא שהדירה בעלת פוליסת ביטוח לדירות פרטיות. חשוב גם לדון בנושא זה עם חברת הביטוח ולוודא שאכן היא מכסה נזקים כאלה, שנגרמו עקב בלאי טבעי בבניין ולא רק כתוצאה ממזג אויר קיצוני, למרות שרוב הביטוחים מכסים גם תאונות כאלו בבניין.

 

כיסוי לרכוש משותף

בנוסף, פוליסת ביטוח בניין כוללת בתוכה כמה סוגי פוליסות. אחת מהן היא פוליסת רכוש. כלומר, יש לשים לב שאכן דיירי הבניין גם רכשו את הפוליסה הזו, כיוון שאם השריפה גרמה נזק, ויש רק את ביטוח המבנה, הפוליסה תכסה רק את מה שקשור במבנה הבניין – קירות, מדרגות ,מקלטים, לוחות חשמל וכו. היא לא תפצה את הדיירים אם נגרם נזק לרכוש משותף בבניין – יכולים להיות ספות בלובי, מכשירים בחדר כושר ועוד. לכן, חשוב גם להבין שיש פוליסת ביטוח לרכוש וצריך לחשוב אם היא חיונית לבניין במקרה של תאונות.

 

איך מתאימים פוליסת ביטוח?

כפי שניתן לראות לביטוח מבנה משותף יש המון ייתרונות, והוא יכול לעזור לדיירים בעת צרה. הנזקים עלולים להגיע למאות אלפי שקלים – דבר שיכול להכביד מאוד על הדיירים כאשר אין להם ביטוח מתאים. לכן, צריך לבדוק מה מתאים ולמה יש יותר סיכוי להתרחש. לדוגמה, בניין שגר באיזור שמועד יותר לפריצות, מומלץ לעשות כיסוי לרכוש משותף בבניין. ניתן לרכוש פוליסות בודדות הקשורות לביטוח מבנה משותף, ואפשר לבחור את כל הפוליסות המוצעות – פוליסת מבנה, צד ג' , עובדים, נזקי מזג אויר.

 

שקע ותקע

אש
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא ביטוחים