נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תאונת דרכים – זכויות ומידע

הרגע של תאונת הדרכים הוא רגע פתאומי ומבלבל במיוחד ובין אם נגרם לכם נזק לרכוש ובין אם נזקי גוף, חשוב שתדעו בדיוק כיצד עליכם לפעול ומהן הזכויות המגיעות לכם. לשם כך, ריכזנו עבורכם את המידע החשוב הבא

 

הגורמים העיקריים לתאונות הדרכים

תאונות הדרכים הן תופעה שלא ניתן להתעלם ממנה, כשהיא גובה את חייהם של מאות ישראלים מידי שנה ומשאירה אחריה אלפי פצועים. מלבד מספרים לא נתפסים אלו, חשוב להבין ולהכיר את הגורמים העיקריים לתאונות הדרכים:

  • הגורם האנושי

מצבו של הנהג וכן אופי הנהיגה שלו משפיעים בהחלט על היווצרותן של תאונות הדרכים.

  • הגורם התשתיתי

תשתיות לא מתוחזקות כראוי, כגון כבישים לא סלולים היטב, מפגעים בטיחותיים ועוד, מהווים אף הם גורם משמעותי לתאונות הדרכים.

  • הגורם המכני

רכבים ישנים וכן רכבים שאינם מתוחזקים כראוי, נמצאים אף הם בין הגורמים המשפיעים על התרחשותן של תאונות הדרכים.

 

תאונת דרכים – מהן הזכויות המגיעות לי?

בכל מקרה בו נפגעתם בתאונת דרכים, חשוב שתדעו כי קיימת לכם הזכות להגיש תביעת פיצויים בהתאם, לרוב כנגד חברת הביטוח, תביעה אותה מומלץ להגיש עם משרד עורכי דין ותיק ובעל ניסיון בתחום, דוגמת משרד עורכי דין פייפר כהן, מקורם של הפיצויים המגיעים לכם בגין פגיעה שנגרמה כתוצאה מתאונת דרכים, הוא בחוק הפיצויים לפגעי תאונות דרכים, כאשר בין היתרונות הבולטים לכך, ניתן למנות את העובדה כי ניתן לקבל פיצויים גם אם מדובר באשמתו של הנפגע בתאונת הדרכים וכן את הפטור מהצגת חוות דעת רפואית, במידה והתביעה הגיעה לדיון בבית המשפט.

 

כיצד עליי לפעול לאחר תאונת דרכים?

אחד הפרמטרים העיקריים המשפיעים על גובה הפיצויים שניתן לקבל בתביעת תאונת דרכים, הוא סדרת הפעולות אותה יש לבצע לאחר התרחשות התאונה. רגע התאונה הוא אמנם פתאומי, בלתי צפוי ומבלבל למדי, אך הקפדה על פעולות בסיסיות אלו תסייע לכם לבסס את התביעה שלכם. כך, חשוב לתעד ולאסוף את כלל הראיות מהזירה – צילום הזירה, תיאור מדויק של המיקום, תמונות של הרכבים והאנשים המעורבים וכן קבלת פרטי הביטוח שלהם. כמו כן, חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי (וכמובן לשמור את כל המסמכים הרפואיים וההוצאות) ולדווח לגורמים הרלוונטיים- מקום העבודה ו/או המשטרה.

 

החשיבות של עורך דין תאונות דרכים

גם אם קיים לכם ביטוח מתאים וגם אם הקפדתם לבצע את כלל הפעולות המוזכרות לעיל, תהליך תביעת הפיצויים מול חברת הביטוח אינו תהליך פשוט ומהיר, כשכלל חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם את המגיע לכם. לכן, בכל מקרה של תאונת דרכים, חשוב להתייעץ בהקדם עם עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יסייע וילווה אתכם, החל משלב איסוף הראיות והכנת כתב התביעה ועד קבלת הפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שתכירו את הזכויות המגיעות לכם ואת האפשרות לתבוע פיצויים מחברת הביטוח, כאשר מומלץ לנהל את התביעה עם עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום. כמו כן, הקפדה על תיעוד ואיסוף ראיות מהזירה, פינוי לקבלת טיפול רפואי ודיווח לגורמים הרלוונטיים, בהחלט יוכלו לסייע לכם לממש את זכויותיכם.

תאונת דרכים

תאונת דרכים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין הסכם ממון
איך כותבים הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב המתאר את ההסדרים הפיננסיים בין הצדדים המעורבים בעסקה או מערכת יחסים מסוימת. בין