נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להוציא קבלה בתור שכיר?

רשויות המס במדינת ישראל, הן מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, מחלקות את העובדים במדינה לשניים, עצמאיים ושכירים.

אלו הנחשבים שכירים, פטורים מהליכים בירוקרטיים מייגעים, ולעומתם, לאלו הנחשבים עצמאיים חובות רבות.

עצמאי שכיר הוא למעשה מעמד אמצעי, לפיו תוכלו לעסוק כעצמאיים, אך להתנהל כשכירים.

 

הקדמה

על פי החוק במדינת ישראל, חלה חובה על הוצאת חשבונית. כל עובד אשר מקבל שכר, מחוץ למקום עבודתו, מחויב בסיפוק חשבונית, וכן דיווח לרשויות השונות הן מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.

בפניכם עומדות 2 אפשרויות. האחת, פתיחת תיק ברשויות, מהלך המלווה בבירוקרטיה ארוכה ומתישה. השנייה, הנפקת חשבונית בחברת עצמאי שכיר כשכיר עם תלוש.

לאלו מבנינו החוששים שמא מדובר בשירות לא חוקי, הסירו דאגה מליבכם, מדובר בשירות של חברות אשר בתיאום מול רשויות המס השונות.

 

למי מתאים?

שירות זה מתאים לשכירים להם הכנסה נוספת, בין אם זמנית ובין אם חד פעמית, ומעוניינים להימנע מן התהליך המתיש של פתיחת תיק ברשויות המס. כמו כן, השירות מתאים גם  לפרילנסרים, עוסקים פטורים, בעלי עסק חדש, המעוניינים להשקיע את זמנם וכוחם בפיתוח העסק, וכן לשליחים ולחברות שונות בשוק.

 

יתרונות העצמאי השכיר

מלבד היתרון הברור של היעדר בירוקרטיה מייגעת, לשירות עצמאי שכיר יתרונות נוספים. ראשית, השימוש בשירותי חברות אלו, מוריד מכם את הצורך בפתיחת תיקים ברשויות המס השונות, וכן מהגשת הדוחות השונים, ובכך חוסך לכם זמן יקר. בנוסף, השירות אף חוסך לכם כסף, זאת בשל היעדר הצורך בהעסקת רואה חשבון או מנהל חשבונות.

אז אחרי שהבנתם כי מדובר בשירות יעיל, החוסך זמן יקר ומעל לכל, חוקי למהדרין, בואו נבין כיצד להוציא את הקבלה עצמה.

 

אז, איך זה עובד?

תחילה, עליכם לבחור בחברה המספקת שירותים אלו ולהירשם אליה. הליך ההרשמה כולל מספר טפסים ופרטים, אך לא מדובר על הליך הרשמה מייגע, אלא הליך פשוט ונגיש למשתמש. לאחר מכן, כאשר מועד קבלת התשלום מגיע, עליכם להתחבר לחשבונכם בחברה וליצור חשבונית חדשה. כעת, העבודה עוברת לידי החברה, ולכם נותר רק לעקוב אחר קבלת התשלום. ברגע בו התשלום מתקבל בחברה, זאת תעביר את התשלום לחשבון הבנק אותו מסרתם בעת מילוי הפרטים בהרשמה. חשוב לציין כי התשלום מועבר לאחר ניכויים שונים, בהם עמלה לחברה, מע"מ, וכן ניכויי מס הנדרשים על פי חוק.

 

מספר דגשים

התשלום עובר דרך החברה בין אם מדובר בתשלום מזומן, בכרטיסי אשראי, בהעברה בנקאית או בצ'ק. כמו כן, כאמור לעיל, על כל חשבונית אותה החברה מוציאה, מע"מ גובים כ – 17% מסך התשלום.

בין החברות המוכרות בתחום המספקות שירותים אלו נמנות "עצמאי שכיר".

 

מחשבון

זכוכית מגדלת דפים ועטים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עסקים
6 טיפים לקידום העסק שלכם
6 טיפים לקידום העסק שלכם

קידום העסק שלכם הוא חיוני להצלחתו ולצמיחתו. קידום אפקטיבי עוזר ליצור מודעות למותג, למשוך לקוחות ולייצר מכירות. במאמר זה,

9  דרכים לגיוס עובדים בקלות!
9 דרכים לגיוס עובדים בקלות!

גיוס עובדים מוכשרים הוא משימה מכרעת לכל ארגון. מציאת המועמדים הנכונים שמתיישרים עם הערכים, דרישות הכישורים והתרבות של החברה

רואת חשבון
איך בוחרים רואה חשבון?

מציאת רואה החשבון המתאים היא קריטית להצלחה הפיננסית והיציבות של העסק שלך. בין אם אתה מתחיל מיזם חדש או