נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לחשב אחוזים – 3 דוגמאות שונות

אתם לא זוכרים בכלל מתי הייתה הפעם האחרונה שבה ניסיתם לחשב אחוזים? בעבר הייתם מאוד טובים בעניין הזה ותעודת הבגרות שלכם מעידה על כך? אם כך, כדאי שתדעו: יש היום לא מעט דרכים שבעזרתן תוכלו לחשב את האחוז שמעניין אתכם, ועל כך במאמר שלפניכם.

  

מתי צריך בכלל לחשב אחוזים?

עוד לפני שנדבר על דרכים שונות לחישובי אחוזים, צריך להבין מתי מתעורר הצורך הזה. מדהים לראות שיש אינספור פעולות במתמטיקה שאומנם למדנו לעשות לפני שנים אך אין להן רלוונטיות לחיינו כבוגרים, ואילו אחוזים מלווים אותנו תמיד. בחנויות, כשבעלי מקצוע עושים לנו הנחה או כשאנחנו מנסים להבין כמה מע"מ עלינו לגבות מהלקוח. האחוזים מלווים את כל האנשים, כך שגם אם אתם עוסקים בכלל בספרות ולא בהנדסה, ברור מדוע אתם חייבים לדעת לחשב אחוזים, או לפחות למצוא כלים שיעזרו לכם להתמודד עם העניין הזה כשצריך.

 

החישוב המסורתי

בבואנו לדבר על חישוב אחוזים אנחנו יכולים לראות שהדרך הראשונה שעולה בראשנו היא כמובן הדרך המסורתית. זה אומר שאתם צריכים לדעת מהו האחוז, מהו השלם וכך לחפש את הנעלם, כלומר את השאלה כמה שווה אותו אחוז. אם ניקח דוגמה מספרית ונרצה לדעת כמה הם 20% מתוך מאה, התרגיל שנעשה יהיה: 20X100 ואת התוצאה נחלק במאה. כמובן שהעניין מסתבך ככל שהמספרים פחות "יפים" ויותר מורכבים, אך הנוסחה תמיד תהיה זהה.

 

השימוש בטלפון הנייד לצורך חישוב אחוזים

הדוגמה הנוספת שתעזור לנו להבין איך לחשב אחוזים, היא לא להפעיל כל כך הרבה את הראש ולנסות להיזכר בלוח הכפל, כי בדיוק בשביל זה יש לכל אחד מאתנו מחשבון בטלפון הנייד. במקרה כזה החישוב יהיה הרבה יותר קל ופשוט, כי רק תצטרכו להכיר את הדרך לחשב את האחוז אך הטלפון הנייד כבר יעשה עבורכם את החישובים המספריים עצמם.

 

חישוב בלי לחשוב

לבסוף, הדוגמה הנוספת שכדאי להכיר ולהזכיר כאשר מדברים על חישובי אחוזים, כי כמובן האופציה של חישוב בעזרת גוגל. מנוע החיפוש הנפלא הזה מציע לנו אינספור פתרונות בתחומים שונים, והאמת היא, שגם בתחום המחשבונים יש לו מה להציע לכל אחד מאתנו. משמעות הדברים היא שאתם יכולים לבחור לכם מחשבון אונליין, להיכנס אליו ורק לתקתק את המספרים. זה לא משנה על איזה מספר מדובר ומתוך איזה שלם צריך לחשב אותו, כי בעזרת המחשבונים שיש באינטרנט כל פעולה כזאת תתבצע במהירות שיא. לכן הגיע הזמן שגם אתם תבחרו לכם מחשבון ידידותי שתוכלו לעשות בו שימוש, כי למה לא בעצם? נגמרו הימים שבהם אתם צריכים להרגיש לא בנוח כי אתם לא זוכרים איך לחשב אחוזים, כך שרצוי לנצל את כל מה שהעידן המודרני מציע לנו גם בנושא הזה.

חישובים

מספרים ראשית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין