נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לנהל את כלכלת המשפחה

איפה הכסף?

רבים מאיתנו שואלים בכל סוף חודש על מה הלך כל הכסף? משפחות רבות בישראל מוצאות עצמן מידי חודש במצב כלכלי עגום. כתוצאה ממצב כלכלי עגום זה ישנה השפעה ישירה על מצב הרוח האישי שעשוי להיות טרוד, לחוץ וחסר סבלנות. נוסף על כך גם חוסר שקט נפשי הינה תופעת לוואי שכיחה שעלולה להגיע בעקבות ניהול כלכלת המשפחה בצורה לקויה. במאמר הבא נציג מספר דרכים אשר יסיעו לנהל את כלכלת המשפחה בצורה תקינה ויובילו לרוגע ושקט נפשי עבור כל תושבי הבית.

 

חשבון אחד, אשראי אחד לטובת ניהול נכון.

השלב הראשון שניתן לבצעה כדי להוביל להתנהלות כלכלית תקנית של המשפחה הוא פתיחת חשבון בנק משותף. כאשר הכסף יוצא משני חשבונות נפרדים, הנטיה לחשוב שדרך זו יעילה יותר בקניית דברים לבית. זוהי טעות וכדי להתנהל כלכלית בצורה נכונה מומלץ יותר להחזיק בחשבון בנק אחד וכרטיס אשראי אחד בלבד, דרך חשבון בנק זה לנהל את ההוצאות וההכנסות של כלל המשפחה.

 

תמיד להיות בבקרה ופיקוח על החשבון.

לאחר שהחשבונות התאחדו, בשלב השני יהיה לנהל את המצב בחשבון בצורה יעילה ותחת פיקוח מסוים כלומר, תמיד לדעת כמה כסף נכנס לעומת כמה כסף יצא. נוסף על כך חשוב לדעת גם על מה יצא הכסף כלומר על אלו מוצרים או דברים וכמה עלה כל דבר. בקרה ופיקוח על הכסף צריכה להיות בתדירות גבוהה ברמת היום יום ותועיל רבות לשמירה על מצב כלכלת המשפחה בצורה תקינה.

 

בניית תקציב חודשי.

בניית תקציב חודשי ומסודר בו רשום בכל חודש באופן מפורט מה סכום הכסף אשר מוקדש לטובת הקטגוריה. לדוגמא: דלק – 400 ש"ח, קניות בסופר – 700 ש"ח וכן הלאה. בסופו של דבר הרעיון הוא שיהיה טבלה אשר תציג את תקציב הבית תחת קטגוריות ספציפיות, בצורה מסודרת ובה רשום כמה כסף יש להוציא עבור כל אחת ואחת מבין הקטגוריות השונות.

 

רשימת סדרי עדיפויות.

לאחר שפתחנו חשבון משותף וישנה בקרה מתמדת על החשבון, לצד טבלת התקציב יש להכין גם רשימת סדרי עדיפויות. מטרתה של רשימה זו היא למעשה למקד את הכסף שלנו בקניה של מוצרים הכרחיים ורלוונטים. רשימת מיקוד מסייעת בשמירה על הכסף וגורמת לכך שהכסף יצא על מוצרים ספציפיים בלבד אשר להם אנו זקוקים בדחיפות.

 

לסיכום.

השאלה איך לנהל את כלכלת המשפחה בצורה תקינה עלולה להטריד משפחות רבות בישראל. ניהול כלכלת המשפחה הינו מקצוע חשוב מאוד שלרוע הזמל רבים מאיתנו מעולם לא למדו אותו בעבר בשום מסגרת. אך ניהול כלכלת המשפחה בצורה תקינה זה לא משהו שאי אפשר ללמוד ולתרגל וכמו כל דבר בחיים ברגע שמספיק מתמידים ועובדים נכון אין סיבה שהדבר לא יצליח על הצד הטוב ביותר.\

למידע נוסף היכנסו: https://familyeconomics.co.il.

 

קופת חיסכון

מחשבון
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.