נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ניתן להתכונן לרעידת אדמה

הכנה לרעידת אדמה היא צו השעה בישראל. המדינה נמצאת על קו השבר הסורי אפריקאי.

אזור השבר הוא למעשה מקום מפגש של שני לוחות טקטוניים, אשר כל תזוזה שלהם זה כלפי זה מייצרת רעידת אדמה.

רעידת אדמה חזקה עשויה להיות הרסנית בישראל, מאחר וחלק גדול מהבתים אינם בנויים להתמודד עמה.

כדי להתכונן לרעידת אדמה יש לבצע מספר צעדים שישמרו עליכם מפגיעה.

 

ביטוח מבנה כהגנה כלכלית

כאשר חושבים על אסון רב נפגעים כמו רעידת אדמה, מדמיינים לרוב תרחישים של מגדלים נופלים ואנשים נסים על נפשם. למעשה, חלק גדול מהאתגר של אסון רב נפגעים כמו רעידת אדמה, הוא השיקום הכלכלי לאחריו. הבית הפרטי בישראל הוא הנכס היקר ביותר של רוב משקי הבית, ולמעשה מהווה את רוב רכושם עלי אדמות. במקרה של רעידת אדמה, גם אם האנשים יישמעו להנחיות ויצאו מהבית בזמן, ההרס והפגיעה הכלכלית עשויים להיות הרסניים. ביטוח מבנה ייעודי לרעידות אדמה, שומר עליכם מפני חלק מהפגיעה הכלכלית הנלווית לרעידות אדמה. ביטוח זה יכלול סכומי פיצוי מוגדרים למקרה של הרס ואבדן של הבית, או פיצוי כספי למטרות שיפוץ הנכס ושיקומו. ההגנה הכלכלית עשויה להישמע משנית, אך היא הכרחית לשיקום מהאסון, לחצו כאן למידע נוסף.

 

הכנת הבית לעמוד בפני רעידות אדמה

מעבר לעניין ההכנה הכלכלית בעזרת ביטוח מבנה חשוב מאוד לנסות למנוע את הנזק לחלוטין. שיטות בנייה מתקדמות שפותחו באזורי סיכון לרעידות אדמה ברחבי העולם, הובילו להפחתה משמעותית של הסיכון לקריסת מבנים. בארץ,  החלה תכנית תמ"א 38 אשר מאפשרת שיפוץ והרחבות בתנאים מקלים, בתמורה לחיזוק המבנה מפני רעידות אדמה. אם הבית שלכם לא נבנה על פי התקנים החדשים לאבטחה מפני קריסה במקרה של רעידת אדמה, חשוב מאוד לשקול לבצע את השיפוץ בהקדם. תוכלו לבדוק את זכאותכם לסיוע בשיפוץ או להקלות בירוקרטיות מטעם המדינה, אך בכל מקרה מדובר באינטרס מובהק שלכם. זכרו שמומחים צופים שרעידת אדמה משמעותית יכולה להכות בישראל בכל רגע, ויש להיות מוכנים לכך מבעוד מועד.

 

תרגול נהלי חירום עם כל בני המשפחה

ההגנה על בית המגורים במקרה של רעידת אדמה היא חיונית, אך היא במידה רבה משנית לדאגה העיקרית, בריאות בני הבית כולם. כדי למקסם את סיכויי ההישרדות של היקרים לכם, לא מספיק לחזק את הבית, מאחר והרעידה עשויה עדיין להפיל בתוכו חפצים, ורעידות בעוצמה של ריכטר 8 עשויות להפיל גם מבנה מחוזק. לכן, עליכם להקפיד לתרגל עם כלל בני הבית נהלי חירום ייעודיים לרעידות אדמה, ולוודא שכל אחד מהם מבין בדיוק מהן הפעולות אשר עליו לבצע. למדו את הילדים לצאת החוצה למרחב פתוח במידת האפשר, והסבירו להם שלעיתים קרובות לאחר הרעידה הראשונית יגיעו רעידות נוספות, ולכן יש להישאר במרחב בטוח.

מבנה לאחר רעידה

בית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא ביטוחים