נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו סוגים יש של דמי היתר

דמי היתר הם תשלומים אותם משלמים לרשות מקרקעי ישראל לאחר ביצוע עסקת נדל"ן. מהם הסוגים של דמי היתר וכיצד תוכלו לדעת בדיוק כמה תשלמו – במאמר זה נבצע סקירה מעמיקה של הנושא.

כסף

דמי היתר –מהם הסוגים הנפוצים?

דמי היתר הם כספים אותם יש לשלם לרשות מקרקעי ישראל. למעשה, דמי היתר מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים: דמי היתר בעבור שינוי ייעוד או ניצול של הקרקע, דתי היתר לתוספת בנייה ודמי היתר בפיצול מגרש. בנוסף, חשוב לזכור כי בכל תהליך של מכירת נכס נדל"ן חשוב ליצור קשר עם שמאי מקרקעין וכן שירות סופר אלקטריק אשר יאפשר לכם להכין את הנכס לקראת המכירה מבחינת התחזוקה ושיפוץ, לצורך העלאת שווי הנכס וכתוצאה מכך הגדלת הרווח, לאחר תשלום המיסים אשר כולל תשלום מס שבח וכן תשלום דמי היתר. מהם הסוגים הנפוצים של דמי היתר אותם חשוב להכיר? להלן כל הפרטים.

 

 

  • דמי היתר בעבור שינוי ייעוד או ניצול הקרקע – הסוג הראשון והנפוץ ביותר לתשלום של דמי היתר לרשות מקרקעי ישראל. מדובר בדמי היתר אשר אותם יש לשלם בעבור שימוש בקרקע לצורך מטרות אחרות אשר אינן בגדר תוספת למבנה הקיים. מדובר בדמי היתר אום צריך לשלם בעלי קרקעות אשר נכס יחיד למגורים עתיד להיות מפונה, ועליו ייבנה בניין מגורים. מדובר בתשלום אשר יזמי נדל"ן מכירים בשנים האחרונות, וזאת בשל אישור פרויקטים של פינוי בינוי אשר במסגרתם פונים יזמים לבעלי קרקעות אשר להם נכס בודד אותו יש להרוס לצורך הקמת בניין מגורים או בניין משרדים. בנוסף, דמי היתר משולמים בעבור שינוי ייעוד של קרקע, וכך לדוגמא בעלי קרקעות חקלאיות אשר מכרו את הקרקע לצורך הפשרה ובנייה של בניין מגורים או משרד ייאלצו לשלם דמי היתר בעבור שינוי ייעוד הקרקע המקורי.
  • דמי היתר לתוספת בנייה – במידה ובעל הנכס החליט לבנות בשטח אשר בבעלותו נכס נוסף כדוגמת יחידת דיור, דמי ההיתר ישולמו במידה ותוספת הבנייה אשר נעשתה חורגת מזכויות הבנייה המקוריות, ע"פ החוזה המקורי. מדובר באלמנט חשוב בעבור מוכרי דירות, וזאת בשל העובדה כי מדובר בדמי היתר אשר עשויים להגיע לעשרות אלפי שקלים, בעבור חריגות בנייה אשר אינן דווחו. משום כך, קבלת ייעוץ משמאי מקרקעין אשר יבחן את זכויות הבנייה ואת תוספת הבנייה היא הכרחית, וזאת לצורך חישוב תשלום דמי היתר לתוספת בנייה. לקבלת מידע נוסף, היכנסו לאתר https://makovern.com.
  • דמי היתר בפיצול מגרש – במידה והוחלט לפצל את המגרש לצורך בנייה של שטח בנייה גדול יותר, יש לשלם דמי היתר בעבור פיצול המגרש. כאן מדובר בחישוב שונה, וזאת לאור בחינת התוכניות המקוריות של המגרש בעת חתימת החוזה הראשוני, ובחינה של זכויות הפיצול אשר נעשו.
קניית נכס
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא נדל"ן