נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איפה עדיף לקנות דירה במרכז או בדרום

רכישה של דירה היא עסק כלכלי, בעיקר אם רוצים לרכוש דירה למטרות השקעה.

על כן, חשוב לקחת בחשבון את האזור בו הדירה נמצאת ולהכיר את היתרונות והחסרונות בשוק.

על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה הבאה.

 

למה לקנות דירה?

קיימות סיבות רבות שבגללן כדאי לקנות דירה, למשל בטחון אישי. ישנם אנשים שמרגישים חוסר בטחון מעצם העובדה שמשכירים בית וכך תלויים באדם אחר. השכירות יוצרת תחושה של חוסר יציבות, מצב בו בכל רגע (תאורטית) אתם עשויים למצוא את עצמכם ללא קורת גג. בנוסף, רכישה של דירה מקבילה לסוג של עסק, כאשר בעבור ההשכרה לדיירים, אתם מקבלים הכנסה פסיבית כל חודש ולכך יתרון רב בימינו.

 

דירות להשקעה

כשמדברים על מקורות הכנסה נוספים מלבד מקום העבודה, ביניהם נמנים שוק ההון והשוק הפיננסי, אך נראה כי מקורות אלו לא תמיד בטוחים ולכן כדאי להשקיע בנדל"ן. המשמעות היא קנייה של דירה שניתן להרוויח מימנה הכנסה לאורך זמן או לחלופין לשדרג ולהציע אותה למכירה. היתרון לעומת השקעות אחרות, שכשקונים דירה אין סיכון להפסיד את הסכום שהשקעתם בדירה, כיוון שלא משנה מה קורה בשוק היא נשארת שלכם.

 

הפסד לעומת תועלת

כשרוצים לקנות דירה חשוב לבחון מספר אופציות ולעשות השוואה ביניהן. באופן רחב, כדאי לבדוק את המחיר של הדירה למול התגמול עלייה. אם נעשה השוואה בין דירה יקרה יחסית למול כזו שאנו מחשיבים כזולה, אנחנו צריכים לוודא מה אנחנו מקבלים תמורת כל אחת מהן וכך ההשוואה תהייה הוגנת וכמה שיותר יעילה.

 

כמה זה יעלה

ישנם הבדלים בין רכישה של דירה במרכז לבין קנייה באזור הדרום, שלכל אחד יש יתרונות וחסרונות. דבר ידוע הוא שככל שמתרחקים מאזור המרכז המחירים של הדירות יורדים. כך לדוגמא דירות למכירה בבאר שבע יעלו בממוצע בין 1.1 ל- 1.5 מיליון לדירה, לעומת דירה בתל אביב שעשויה לעלות בין 2.5 ל- 3.5 מיליון. מצד שני, אם תקנו דירה להשקעה במרכז, תוכלו להשכיר אותה ביותר כסף, לפי מחירי השוק באזור.

 

 דברים שחשוב לקחת בחשבון

חוץ ממחירי הדירות השונים בין האזורים, קיימים שיקולים נוספים חשובים כשמשקיעים בדירה. המרכז מלא באפשרויות רבות בתחומים שונים כמו תעסוקה, מקומות בילוי, חוגים, מסעדות, בתי עסק ועוד. ריבוי האופציות מאפשר ליצור חוויות מגוונות לפי בחירה אישית. לעומת זאת, באזור הדרום האופציות פחותות. לכך גם יתרון, אזור הדרום פחות צפוף, יש יותר מרחבים וטבע למי שאוהב את הירוק מחוץ לבית.

 

לסיכום

לרכוש דירה זה עסק יקר, אך משמעותי וחשוב. כאשר קיימים הבדלים בין הדירות באזור הדרום לאלה במרכז, ביניהם, שווי הדירות, התגמול בכל אזור, רמת החיים ועוד. נראה שאין תשובה חד משמעית היכן כדאי לכם לרכוש דירה ותצטרכו לעשות שיקולים אינדיבידואלים בהתאם למה שאתם מחפשים ומוכנים להשקיע.

 

לחיצת יד

בית מבוטח
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא נדל"ן