נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה חשוב לדעת לפני בחירת ביטוח תכולת דירה

יום בהיר אחד החלטתם לעצב מחדש את מיקום הרהיטים בדירה וגיליתם שרטיבות אכלה לכם חצי מהארון, ואיתו 3,000 השקלים שהשקעתם עליו. עדיף להתכונן מראש לנזקים אפשריים, בעיקר כשהם יחסכו לנו כסף משמעותי בעתיד.

 

מרבה נכסים מרבה דאגות – לא בהכרח

ביטוחים שונים קיימים על מנת לשמור עלינו בימים קשים, אף אחד לא מתכנן פיצוץ צנרת או שריפה בדירה, אלו אירועים שפשוט מתרחשים. לכן ככל שאנו מתקדמים בחיים וצוברים נכסים, עולות התחייבויות והדאגה גוברת. לכן שווה להשקיע סכום סמלי כדי לבטח את אותם נכסים – בשביל השקט הנפשי.

 

נשמע טוב אבל כמה זה עולה?

הביטוח נקבע על פי ערך ושווי הרכוש אותו אתה בוחר לבטח, האם אתם מבטח ריהוט בלבד? או שגם תכשיטים? כל הפרמטרים האלו משוקללים במחיר. שווה לבדוק בין כמה חברות ביטוח כי לעיתים ההפרש משמעותי. המחיר, בדרך כלל, נע בטווח שבין 100-1,500 שקלים בהערכה גסה. אבל לפעמים הצעה הזולה ביותר לא הכרח תתאים לצרכים שלכם, לכן יש לבדוק היטב מה כל הצעה כוללת בתוכה.

 

איפה לבטח?

אז החלטנו שאנחנו חייבים לשקט הנפשי שלנו ביטוח תכולה כדי שההשקעה, המאמץ, והערך הסנטימנטלי לא ירד לטמיון. איך יודעים איפה לבטח? רוב חברות הביטוח מציאות ביטוח תכולה, ולעיתים הן משתפות פעולה עם חברות "תיווך" על מנת להעניק שירות ביטוחי טוב יותר.

לפרקים, חברות אשראי מציעות ביטוח דירה הכולל גם ביטוח תכולה, היתרון בכך הוא שאם תרצו להוסיף פריטים לביטוח, שנקנו לאחר רכישת הפוליסה תוכלו לעשות את זה בקלות עם מינימום כאב ראש. מכיוון שחברת האשראי מעגנת את נתוני הרכישות שלכם ואת נתוני הפוליסה שלכם.

 

ביטוח צד שלישי

אם הדירה שאתם מעוניינים לבטח נמצאת בבעלותכם, חשוב לשים לב האם בביטוח שאתם רוכשים יש כיסוי צד ג' או לא. למה זה חשוב? לעיתים הנזק שנגרם לדירתכם לא מדלג על השכנים, ואם אתם לא ידעתם על הנזילה שמאחורי מכונת הכביסה תהיו בטוחים שהם יכירו בה, וידרשו פיצוי בהתאם. חברות ביטוח רבות כוללות בתוכן כיסוי צד ג' שמקרה כזה הם יפוצו כראוי ותהיה לכם דאגה אחת פחות.

 

הביטוח של המשכנתא לא מספיק?

שימו לב שהביטוח שרכשתם, כתנאי מחייב לקבלת משכנתא, כולל רק חלק קטן מהנזקים האפשריים וכן ביטוח זה מתייחס בעיקר למבנה, נזקים הנגרמים לדלתות חלונות וכו'. במקרים של נזקי צנרת, למשל, הביטוח לא בהכרח מכסה את ההוצאות.

 

לסיכום

כל ביטוח מציע תנאים אחרים, יש ביטוחים שמציעים כיסוי נגד פריצה, אובדן או גניבת מפתח, רעידת אדמה והרשימה ארוכה. מה שבטוח זה, שאם שווי תכולת הבית שלכם עולה על כמה אלפים, עדיף  לשלם פעם אחת סכום סמלי, על מנת לדאוג שבמקרה ומשהו נהרס תשופו בהתאם.

 

מבנה מבוטח

בית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא ביטוחים