נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

6 דרכים להוציא רישיון לעסק בישראל

הדרך להוצאת רישיון לעסק בישראל עוברת באופן עקרוני בשישה שלבים שונים, אותם כדאי להכיר על מנת לסיים את המטלה כמה שיותר מהר וביעילות.

בנוסף, מומלץ לערב רואי חשבון בכל מקרה של דילמה או התלבטות

עסקים טעוני רישוי מגיעים ממגוון רחב של תחומים. המטרה של רישיון מן הסוג הזה היא להראות שהעסק עומד בקריטריונים של רגולציה, תוך שמירה על בריאות הציבור במובן של בטיחות, היגיינה, ביטחון, תברואה ועוד. מעבר לכך, הפעלת עסק ללא רישיון היא עבירה פלילית שבצדה עונשים חמורים.

 

מטבע הדברים, הוצאת הרישיון דורשת התנהלות מול גופי הרישוי ברמה המקומית והארצית. בנוסף, הדרך להוציא רישיון עסק עוברת בכמה שלבים שונים. הנה למשל השלבים המרכזיים שאותם כדאי להכיר אם רוצים להוציא רישיון לעסק בישראל:

  1. קבלת טפסים להגשת הבקשה

השלב הראשון הוא לקבל את המידע ואת המסמכים הרלוונטיים. כדי לעשות את זה, יוצרים קשר עם מחלקת רישוי עסקים או משרד הרישוי ברשות המקומית. בשלב הזה, המטרה היא לקבל את הטפסים על מנת לתמוך בבקשה באמצעות מסמכים רלוונטיים.

 

  1. הגשת טופס הבקשה עצמו

בשלב השני מגישים את הבקשה וממלאים את הטופס באופן רשמי. את הטופס מגישים לאחר מכן ליחידה המקומית לרישוי עסקים, כאשר הוא חתום על ידי כל הגורמים הרלוונטיים.

 

  1. בחינה ראשונית

השלב של בחינה ראשונית כולל את המעורבות של היחידה לרישוי עסקים. כאן מתמקדים במסמכים שהוגשו על ידי בעלי העסק, כאשר לאחר קבלת הבקשה אמורה הרשות המקומית להפיק אישור על כך שהיא הוגשה במועד שנקבע לה. במידה והבקשה מתעכבת או מאחרת, היא לא תטופל.

 

  1. בחינת הגורמים המאשרים

בשלב הרביעי מתבצעת בחינה של הבקשה על ידי כל הגורמים שאמורים לאשר אותה. כך לדוגמא הבקשה עצמה מועברת על ידי היחידה לרישוי עסקים, אך הגורמים המאשרים הרלוונטיים הם ממכבי אש, משרד הבריאות ועוד.

 

  1. קבלת החלטה

השלב החמישי הוא החשוב ביותר עבור גברים או נשים שרוצים לקבל רישיון עסק בישראל, כי כאן מתבצעת ההחלטה. לאחר ריכוז המידע, ניתן לקבל החלטה ולנסות לבסס אותה עם כמה שיותר נימוקים, דוגמאות, הסברים וכן הלאה. בשלב הזה, היחידה לרישוי עסקים מרכזת את המידע שנאסף ואף משתמשת בחוות דעת של כל הגורמים המאשרים. בהתאם, היא מעבירה את התשובה שלה למגישי הבקשה.

 

  1. הנפקת רישיון עסק – או ערעור על ההחלטה

בשלב האחרון מונפק רישיון עסק. זה למעשה שיאו של התהליך, בו בעלי עסקים טעוני רישוי יכולים להתחיל להפעיל את הפעילות הכלכלית שלהם בצורה תקינה וחוקית. אבל אם לא מקבלים תשובה חיובית אלא תשובה שלילית, ניתן להתרשם מרשימת הליקויים ולתקן אותם לפני שמגישים בקשה חדשה. כמו כן, בעלי עסקים יכולים לערער על ההחלטה.

לחיצת יד

 

בדיקת חשבוניות
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עסקים
6 טיפים לקידום העסק שלכם
6 טיפים לקידום העסק שלכם

קידום העסק שלכם הוא חיוני להצלחתו ולצמיחתו. קידום אפקטיבי עוזר ליצור מודעות למותג, למשוך לקוחות ולייצר מכירות. במאמר זה,

9  דרכים לגיוס עובדים בקלות!
9 דרכים לגיוס עובדים בקלות!

גיוס עובדים מוכשרים הוא משימה מכרעת לכל ארגון. מציאת המועמדים הנכונים שמתיישרים עם הערכים, דרישות הכישורים והתרבות של החברה

רואת חשבון
איך בוחרים רואה חשבון?

מציאת רואה החשבון המתאים היא קריטית להצלחה הפיננסית והיציבות של העסק שלך. בין אם אתה מתחיל מיזם חדש או