נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית.

למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

יחד עם זאת, לרוב האנשים יש הטבות מס שעוזרות להפחתת המס הנדרש מהם.

כאשר נעשה שינוי בשכרכם במהלך השנה, החזר המס שאמור להיות מנוכה אמור להשתנות בהתאם. דבר זה עשוי לאפשר לכם לקבל החזר מס. למשל: לידה של ילד, שינוי סטטוס משפחתי ויציאה לשבת שבתון הם חלק מהשינויים שעשויים להתרחש אשר משפיעים על גובה השכר והחזר המס. במאמר זה נתמקד בהחזרי מס בגין שנת שבתון.

 

השכר הניתן בשנת שבתון

מס הכנסה מנוכה בד"כ מהכנסות שונות כגון: שכר עבודה, ריביות ועוד. אולם, קיימות הכנסות מסוימות שלמעשה פטורות ממס כאשר אחת מהן היא מענק.

הכספים שאדם מקבל במהלך שנת שבתון מורכבים מכספים שהופרשו לקרן השתלמות ולפיכך הם נחשבים כמענק ולא כשכר. מסיבה זו, כספים אלה פטורים ממס.

למעשה, שנת המס מחושבת לפי בסיס שנתי, מהראשון לינואר עד לראשון לינואר לאחר מכן, ואילו שנת שבתון מתחילה לרוב בספטמבר ומסתיימת באוגוסט. משמע הדבר, ששנת השבתון מתפרסת  על פני שתי שנות מס. כתוצאה מכך, העובד שיצא לשנת שבתון השתכר בסכום שנתי פחות ולפיכך אמור להיות מנוכה משכרו גם פחות מס, אך בגלל ששינוי זה לא דווח, נוכה משכרו מס גבוה יותר ממה שאמור לשלם בפועל. מסיבה זו, יתכן והינו זכאי במקרה זה לקבל החזר מס.

 

מה נדרש לעשות כדי לקבל בחזרי מס בגין שנת שבתון

  1. במקרה ששנת השבתון מתפרסת על יותר משנה אחת, ניתן לבקש מהמעסיק שיטפל בתיאום מס. כאשר מדובר על חצי שנת שבתון, גם ניתן לפנות למעסיק שידאג לתיאום מס מול רשויות המס עבור אותה שנה. ניתן לבצע זאת עד 6 שנים לאחר שנת השבתון.
  2. אפשרות אחרת היא להגיש טופס 135 למס הכנסה לבקשה להחזר. גם במקרה זה, ניתן לבצע זאת עד 6 שנים לאחר שנת השבתון.

לצורך הבקשה לקבלת החזרי מס, יש להגיש טפסי 106. כמו כן, יש לרכז תלושים רלוונטיים המתקבלים בשנת השבתון.

 

מומחים לסיוע בתחום

באופן כללי, ניתן לבצע באופן עצמאי את תהליך בקה להחזרי מס. אולם ניתן ואף מומלץ לפנות לאדם (כגון: רואה חשבון) או לחברה שמתמחים בתחום. כך תוודאו שביצוע הבדיקה ואיסוף הטפסים הרלוונטיים לצורך החזר המס מתבצעים בצורה מקצועית.

תוכלו לקרוא מידע נוסף ומפורט לגבי החזרי מס וקריטריונים לזכאות ואף לבדוק זכאותכם להחזרי מס.

 

לסיכום

תחום החזרי מס בישראל כולל מס' מקרים בהם ניתן להיות זכאים להחזרי מס. בחלק זה הוסבר על החזרים בגין שנת שבתון, הסיבות לזכאות להחזרים אלה והאופן בו ניתן להגיש בקשה לקבלת ההחזרים. חשוב לזכור כי אם לא תהיו ערניים להחזרי המס המגיעים לכם, סביר להניח כי לא ידאגו לעדכן אתכם בכך ולכן יש לשים לב לכל הפרמטרים החשובים שהוזכרו לעיל (שינויים בשכר, שינויים במשרה, יציאה לשבתון וכו') אשר עשויים להשפיע על שכרכם ולפיכך על זכאותכם לקבלת החזר מס.

 

מטבעות ומחשבון

כוס עם כסף
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין