נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אינדיגו פיננסים – הסיקור המפורט עבור תיאום מס

כל אדם העובד ביותר מעבודה אחת צריך לבצע תיאום מס. אילו לא יעשה כן, רשות המסים תגבה ממנו מס גבוה ביותר מעבר למתחייב לפי הדין. הסיבה לכך נעוצה במנגנון גביית המס בישראל. בפסקאות הקרובות נציג מהו תיאום מס וכיצד ניתן לעשות זאת באופן היעיל ביותר.

 

תיאום מס – מה זה?

תיאום מס הוא ביצוע של פרוצדורה המתבצעת מול המעסיקים השונים של העובד אשר תכליתה להצהיר על העסקה אצל יותר ממעסיק אחד. הצהרה זו מועברת לרשות המסים, על מנת שזו תעדכן את גביית המס שלה בהתאם לכך.

 

מה קורה אם לא עושים תיאום מס?

מערכת המס הישראלית בנויה בשיטה של מדרגות. המשמעות היא כי כל עלייה מעל לסכום הכנסה מסוים מובילה להעלאת נטל המס. כך לדוגמא, אדם המשתכר עד סכום של כ-6,450 ₪ יחויב בשיעור מס של 10%, בעוד אדם המשתכר בהכנסה הנעה בין כ-14,800 ל- 20,600 ₪ יחויב במס בסך של 31%. כאשר אדם משתכר, לדוגמא, בסך של מתחת ל-6,450 משני המעסיקים שלו, המס אותו הוא נדרש לשלם עומד על כ-10%. אולם, במידה ואותו אדם לא ביצע תיאום מס המס שייגבה ממנו יהיה גבוה באופן משמעותי.

 

קצת על רשות המסים

רשות המסים היא גוף ענק אשר אמון על כל גביית המסים בישראל, הן של יחידים והן של חברות. המשמעות היא כי הרשות היא לא בוחנת באופן עצמאי את עניינם של חייבים במס, ובפרט לא של מי שייתכן וזכאים לתשלום מס מופחת, אלא היא פועלת בהתאם לדרישה ולהפניית תשומת ליבה. כלומר, היא אינה צפויה לפנות אליכם ולעדכן אתכם כי נכון יהיה שתבצעו תיאום מס על מנת להפחית את המס הנגבה מכם, אלא היא תמשיך לגבות אותו ביתר עד שלא תעדכנו אותה אחרת.

 

תיאום מס אונליין

בשונה מבעבר, נכון להיום ניתן לבצע תיאום מס אונליין. כיום ניתן להגיש תיאום מס באופן מקוון דרך את רשות המסים, ללא צורך להגיע אל אחד מסניפי הרשות. קחו בחשבון שהמועד הנכון והרצוי לבצע את תיאום המס הוא בתחילת שנת המס ולחילופין בעת התחלת העבודה אצל שני המעסיקים. יש להדגיש כי הממשק ברשות המסים נוח ופשוט, כך שבכניסתם לאתר תוכלו להבין בקלות מה עליכם לעשות ואילו אסמכתאות עליכם להמציא.

בסיכומו של דבר, מובן כי ביצוע של תיאום מס הוא הכרחי עבור כל מי שעובדים עבור יותר ממעסיק אחד. אילו לא תעשו כן רשות המסים צפויה לגבות מכם כספים בשיעור גבוה יותר ממה שמחייב החוק. כלומר, הנפגע העיקרי מאי ביצוע תיאום המס יהיה העובד עצמו. לכן, נכון יהיה שתפנו בהקדם האפשרי לבצע תיאום מס. האפשרות הקיימת כיום לביצוע תיאום מס אונליין שוללת כל תירוץ אפשרי לדחייה של ביצוע הפעולה הזו.

אינדיגו פיננסים

אינדיגו פיננסים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא פיננסים