נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפים למוכר דירה לפני סגירת עסקה

הבית שלנו הוא לא רק המקום בו אנחנו גרים – עבור רובנו הוא גם הנכס בעל הערך הכלכלי הגדול ביותר בבעלותנו, ולכן תמיד נרצה שערכו יעלה ואם אנחנו רוצים למכור אותו נרצה לקבל עליו כמה שיותר כסף.

בין אם אנחנו מוכרים את הדירה שאנחנו גרים בה כדי לעבור לדירה אחרת ובין אם אנחנו מוכרים דירה להשקעה, ישנם דברים שניתן לעשות כדי למקסם את הרווח מאותה הדירה או להשיג כל מטרה אחרת.

 

מטרות שונות בתהליך מכירת הדירה

השאיפה היא שתהליך מכירת הדירה ישיג מטרות מסוימות:

רווח:

מן הסתם, נרצה למכור את הדירה במחיר הגבוה ביותר שקונים פוטנציאליים יהיו מוכנים לשלם עבורה ולמקסם את ערך הנכס.

 

תהליך פשוט ומהיר:

נרצה שתהליך מכירת הדירה יעבור בפשטות תוך מינימום תקלות ועיכובים, תוך השקעת מינימום אנרגיה עבור מקסימום תוצאות.

 

מינימום מיסוי:

תהליך מכירת דירה כרוך בתשלום מיסים מסוימים ומטבע הדברים נרצה לשלם כמה שפחות.

 

דרישת סכום ריאלי המשקף את ערך הנכס

במצב בו אנחנו מעוניינים למכור את הדירה במהירות חשוב לתמחר אותה באופן ריאלי התואם את המצב בשוק. כדאי לצאת מתוך נקודת הנחה שקונים עושים סקר שוק בטרם קבלת ההחלטה, ודרישת סכומים גבוהים מדי עלולה לעכב את מכירת הדירה כאשר במקרים רבים נתפשר על המחיר ממילא. לכן הערכת שווי הדירה חשובה מאוד, וזאת ניתן לעשות באמצעות העזרות במתווכים, מאגרי מידע ממשלתיים, היעזרות בשמאי מקרקעין וסקר שוק בלוחות נדל"ן באינטרנט ובעיתונות.

 

אל תשנו את המחיר המבוקש תוך כדי העסקה

משא ומתן זה זמן טוב לדון על המחיר, אך תוך כדי העסקה עצמה מומלץ לא לשנות את מחיר הדירה. שינוי מחיר הדירה תוך כדי עסקה יוצר רושם בלתי אמין ובמקרים רבים עלול להוריד רוכשים פוטנציאליים מהעסקה ולצמצם את הסיכוי שלכם למכור בתנאים שאתם רוצים.

 

הגדירו לעצמכם קווים אדומים – אך בדברים אחרים היו נכונים לפשרות

זה חשוב להגדיר לעצמנו את המטרות במכירת הדירה ולהחליט על קווים אדומים מסוימים החשובים לנו במיוחד. עם זאת, במהלך משא ומתן חשוב כן להראות נכונות לפשרה ולא להיות נוקשים מדי, שכן התנהגות שכזו עלולה להרחיק רוכשים פוטנציאליים.

 

שיווק חיובי של הדירה

את הדירה יש לתאר בביטחון ובאופן חיובי ולא לתת רושם לקונים שאתם מעוניינים להיפטר ממנה כמה שיותר מהר. זכרו, העובדה שאתם עוזבים את הדירה לא אומרת שיש בה משהו רע ועליכם לשקף את יתרונותיה לרוכשים הפוטנציאליים.

 

אל תעשו את זה לבד

תהליך מכירת דירה הוא לא ספרינט – הוא מרתון, ועליכם להצטייד באורך רוח. תהליך זה מצריך אתכם לקחת פקטורים רבים בחשבון ומוטב להיעזר בבעלי מקצוע שיסייעו לכם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר. באתר המקצוענים בנדל"ן תוכלו לחפש מתווכי נדל"ן באזור מגוריכם, מתוך מאגר של המתווכים הטובים ביותר ממשרדי תיווך שונים, שכולם קיבלו המלצות חיוביות מלקוחות והיסטוריה ענפה של עסקאות מאחוריהם.

 

חיפוש דירה

כסף ובית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא נדל"ן