נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לא עושים ביטוח אם לא מבינים את הפוליסה

המונחים המקצועיים של פוליסת ביטוח מבלבלים אתכם ולכן אתם חותמים בלי לקרוא? זו טעות גדולה שעלולה לעלות לכם ביוקר. במאמר הבא נסביר במה להתמקד, עם מי מתייעצים ואיך חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על כיסויים

 

חשוב מאוד להבין כל סעיף בכל פוליסת ביטוח, כדי לדעת על מה בדיוק חותמים ומה מקבלים בתמורה לתשלום הפרמיה או ההשתתפות העצמית. העצה הזו אולי נשמעת מובנת מאליה למי שמעולם לא רכש ביטוח, אבל רובנו מבינים שהמציאות הרבה יותר מסובכת.

המצב בפועל הוא שרובנו בכלל לא קוראים לעומק את פרטי הפוליסה. אצל חלקנו, זה קורה בגלל שאנחנו פשוט לא מבינים את המשמעות של המושגים המקצועיים או מצליחים לעקוב אחריהם. אצל אחרים, זה מתרחש בגלל חוסר בזמן, הדחקה, נטייה לאופטימיות או פשוט חוסר חשק. אבל כך או אחרת, מדובר על טעות גדולה שעלולה לעלות ביוקר.

 

למה חשוב לדעת על מה חותמים?

זה קריטי לעשות ביטוח ולרכוש את הפוליסה רק אחרי שמוודאים לעומק שמבינים כל סעיף. אם עושים את זה, יודעים מתי בכלל אפשר לתבוע את חברת הביטוח ואיזה כיסויים יש לנו בפוליסה. כמו כן, זו פחות או יותר ההזדמנות היחידה שלנו להוסיף הרחבות – בלי לעבור עוד פעם את תהליך החיתום.

ברמה הכלכלית, חשוב לדעת על מה בדיוק חותמים כדי למנוע כפל ביטוחי. בעיות של כפל ביטוחי הרבה יותר שכיחות מכפי שנהוג לחשוב והן קיימות בכל רחבי העולם. אז כדי למנוע את זה, לוקחים את המושכות לידיים ולא חותמים לפני שקוראים.

 

עם מי אפשר להתייעץ?

כמובן שלא אמורים לעבור לבד את כל התהליך המייגע של השוואה בין סוגים שונים של פוליסות ביטוח. זה נכון שפוליסות כאלה נוטות להיות מנוסחות בצורה מייגעת, אבל אין סיבה שלא נתייעץ עם בעלי מקצוע.

נציגים של סוכנויות ביטוח שונות יכולות ללוות אותנו בתהליך. אם נתייעץ עם נציגי סוכנות ביטוח מנוסים, נבין במילים פשוטות על מה אנחנו חותמים ומה המשמעות של זה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

 

ידע שווה כוח – ושקט נפשי

האמת היא שהמושגים העיקריים שיש בכל סוג של פוליסת ביטוח חוזרים על עצמם אצל כל החברות. אז אולי בהתחלה זה ייקח קצת זמן, אבל צבירת הידע הזה תהיה שווה לנו המון שקט נפשי בפעם הבאה שנרצה לעדכן כיסויים והרחבות.

חוץ מזה, יש לכל אחד ואחת מאיתנו אחריות מסוימת כלפי התא המשפחתי. מלבד החשיבות של הבנת תנאי הפוליסה בשביל להגן על עצמנו, שווה להשקיע בזה זמן ומאמץ בעיקר אם רוצים להגן על הילדים, על בני הזוג או על שאר המוטבים בפוליסות.

נציגים של ארנפלד סוכנות ביטוח בע"מ למשל יכולים ללוות אתכם בתהליך, לפרטים, צרו איתם קשר.

אדם חותם על מסמכים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא כללי
סיבות לעשות קורס טיקטוק
3 סיבות לעשות קורס טיקטוק

לכל דור ודור, או לפחות אחת לכמה שנים, יש את הפלטפורמה המועדפת עליו לתקשורת המונים. כשמדובר בדור הצעירים הנוכחי,