נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ניתן להוזיל את ההחזר החודשי למשכנתא?

אם יש לכם משכנתא שמכבידה עליכם, חשוב שתדעו כי באמצעות מחזור משכנתא ניתן להוזיל את גובה ההחזר החודשי. כדאיות ביצוע מחזור משכנתא נבחנת מכמה היבטים. כאן נרחיב עבורכם במה שחשוב לבדוק לפני ביצוע מחזור משכנתא. אין סיבה להילחץ מכל החזר משכנתא כשאפשר להפחית את גובה ההחזר החודשי בדרכים שונות. 

 

מה זה מחזור משכנתא?

מדובר בתהליך בו מסולקת המשכנתא הישנה ובמקומה נלקחת משכנתא חדשה ומותאמת יותר לצרכים האישיים של הלווה. חשוב לדעת כי מחזור משכנתא מלווה בהוצאות לא מעטות ולכן, לפני ביצוע מחזור משכנתא, חובה לבחון את כדאיות ביצוע המחזור.

 

מתי משתלם לבצע מחזור משכנתא?

כאשר ממחזרים משכנתא עלולים לשלם מחיר כבד על פירעון מוקדם של ההלוואה הקודמת ולכן, לא כדאי לבצע מחזור ללא סיבה מוצדקת שמצדיקה את הליכי הבירוקרטיה הנדרשת.

 

כאשר גובה הריביות בשוק נמוך

אם לקחתם הלוואה בזמן שהריביות במשק היו יקרות וכעת ניתן להשיג ריביות זולות יותר, מחזור משכנתא יכול להשתלם במיוחד ולחסוך למשלם המשכנתא מאות אלפי שקלים.

 

כאשר הריביות במשכנתא עלולות להתייקר

במצב כמו בו אנו נמצאים היום, מי שיש לו משכנתא צמודה למדד המחירים לצרכן בהרכב לא מחושב באופן נכון, עלול למצוא את עצמו מפסיד כסף אם הוא משאיר את הרכב המשכנתא על כנו. כאשר מצב השוק מצביע על עלייה צפויה בריביות, חשוב לבדוק את השפעתה על ההלוואה. במקרים רבים הפתרון יהיה למחזר את המשכנתא וליצור תמהיל משכנתא יציב יותר.

 

כאשר גובה ההחזר החודשי לא מותאם ליכולות

משכנתא היא הלוואה הנלקחת ל-25 שנה, אם לא יותר. בזמן לקיחת המשכנתא לא ניתן לדעת במדויק מה יהיה בעוד עשור ולכן, נפוצים מקרים בהם לווים מגלים לאחר תקופה שקשה להם לעמוד בגובה ההחזר החודשי. במקרה כזה ניתן להוזיל את המשכנתא באמצעות מחזור משכנתא.

 

באילו דרכים ניתן להוזיל את גובה ההחזר החודשי?

כאשר מבצעים החזר משכנתא, מסלקים את הלוואה הישנה ולוקחים אחרת, חדשה. במסגרת מחזור משכנתא ניתן להוזיל את גובה ההחזר החודשי באמצעות מספר דרכים:

 

הארכת תקופת ההלוואה

משכנתא יכולה להתפרס לתקופה של עד 30 שנה. ככל שתפרסו את ההלוואה לתקופה גדולה יותר, כך גובה ההחזר החודשי יפחת. זוהי הדרך היעילה והנפוצה ביותר.

 

החלפת לוח סילוקין

קיימות משכנתאות שנלקחו על פי לוח קרן שווה בה גובה ההחזר החודשי הוא גבוה בתחילת התקופה ויורד בהמשך. לפעמים נוטלי משכנתאות עוברים שינויים כלכליים לאחר נטילת המשכנתא והם מגלים שקשה להם לעמוד בהחזרים גבוהים כל כך ולכן הם בוחרים למחזר את המשכנתא למשכנתא על פי לוח שפיצר בו גובה ההחזר החודשי אחיד לכל אורך תקופת המשכנתא.

 

הוזלת ריביות

ברגע שההלוואה הופכת לזולה יותר, גם גובה ההחזר החודשי אמור לרדת ולכן הוזלת ריביות בהלוואה היא הפתרון המועדף על כולנו.

החזר משכנתא

החזר משכנתא
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא משכנתאות