נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לקבל בונוס מהמדינה – 3 דרכים לקבל כסף בחזרה מהמדינה

לקבל כסף ממקור בלתי צפוי זה תמיד דבר משמח, בטח בעידן יוקר המחיה בו אנחנו חיים. על אף שנראה כי מדובר במקרים נדירים במיוחד, עד בלתי קיימים בכלל, ישנן מספר דרכים בהן ניתן לקבל כסף בחזרה מהמדינה, כאשר אחת המשמעותיות והנפוצות מביניהן היא באמצעות בקשת החזר מס

 

לקבל בונוס מהמדינה

כאזרחים שומרי חוק, כולנו משלמים את המיסים שהמדינה דורשת מאיתנו, אבל מסתבר שלפעמים ניתן לקבל כסף בחזרה מהמדינה ובסכומים היכולים להיות משמעותיים במיוחד. לרוב, מדובר בסכומים 'נשכחים' – כספים שלנו, המגיעים לנו בזכות ולא בחסד, שאנחנו לא ממש מודעים לקיומם. בין הדרכים השכיחות לקבל כסף מהמדינה נמצאים:

 

  • פדיון פיקדון צבאי

עם סיום השירות הצבאי מגיע לכם פיקדון אישי, אשר כיום מופקד לחשבונכם באופן אוטומטי לאחר 5 שנים, אך במידה וסיום השירות שלכם היה בין השנים 1992 – 2000 הכסף לא הועבר באופן אוטומטי, כך שמומלץ לבדוק האם פדיתם את הפיקדון.

 

  • פרויקט הר הכסף של משרד האוצר

באתר הר הכסף של משרד האוצר, תוכלו לבדוק האם קיימים לכם או לבני משפחתכם, חשבונות בנק, חסכונות, ביטוחים וכספים 'אבודים' שונים.

 

  • בקשת החזר מס

במידה ושילמנו יותר מס ממה שהיינו אמורים לשלם בפועל, הרי שנוכל להגיש בקשה להחזר מס מרשות המיסים. החזרי מס אלו יכולים להגיע לסכומים של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים, לשכירים ועצמאים כאחד.

 

החזרי מס – המקרים הנפוצים ביותר

כפי שראינו, מיסים אפשר גם לקבל בחזרה מהמדינה ולמעשה, מבקר המדינה חשף כי קיימים למעלה מ – 3 מיליארד שקלים בקופת רשות המיסים, שמקורם בגביית מס עודפת. בין המקרים הנפוצים ביותר של החזרי מס נמצאים – הפסקת / החלפת עבודה במהלך שנת המס, חל"ת, חופשת לידה, מגורים בפריפריה, זכאות לתואר אקדמאי, הורות לילדים ועוד.

 

מעוניינים לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרי מס?

מבין 3 הדרכים לקבל החזרים כספיים מהמדינה, החזרי מס נחשבים לדרך הנפוצה והפופולארית במיוחד, המגיעה להחזר שנתי ממוצע בסך של כ – 8,000 ₪. את הזכאות לקבלת החזרי המס ניתן לבדוק באמצעות סימולטורים ייעודיים הנמצאים במרחבי הרשת או באמצעות חברה מקצועית בתחום, הנחשבת לדרך המהימנה ביותר.

 

כיצד מקבלים את החזר המס?

את בקשת החזר המס יש להגיש עבור כל שנה בנפרד, כאשר ניתן להגיש את הבקשה גם באופן רטרואקטיבי (עד 6 שנים לאחור). לאחר מילוי הבקשה וצירוף הטפסים והאישורים הרלוונטיים, תקבלו את החזר המס המגיע לכם, ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

 

לסיכום

כפי שראינו, ניתן לקבל כסף בחזרה מהמדינה באמצעות 3 דרכים עיקריות – פדיון פיקדון אישי, בדיקה באתר הר הכסף והחזרי המס, כאשר האחרונה נחשבת לדרך הנפוצה ביותר ויכולה להגיע לסכומי החזר של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים. הדרך המומלצת לבדיקת זכאותכם היא באמצעות חברה מקצועית, אשר תוודא כי תקבלו את מלוא ההחזר המגיע לכם.

החזרי מס

החזרי מס
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין