נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו קוד משרד הבריאות ואיך הוא יעזור לך כלכלית?

אין דבר יותר קשה מאשר לראות את ההורים שלכם מתבגרים. פתאום הם צריכים עזרה, פתאום הם מתקשים לנהל את חייהם ופתאום הם כבר לא אותם אנשים חזקים אשר גידלו אתכם וזה קשה לכל ילד וילד. על רקע זה אנו חייבים לציין כי פעמים רבות הפתרון הטוב ביותר להתבגרות של ההורים היא לשלוח אותם לבית אבות שם הם יקבלו את הטיפול הטוב ביותר. אך כאן המקום לציין כי פעמים רבות בית אבות הוא יקר מאוד ויש הרבה מאוד משפחות אשר לא מסוגלות לממן אותו. כאן נכנס לתמונה קוד משרד הבריאות אשר הינו קוד אשר נועד לממן שהות בבתי אבות של מבוגרים וכך לעזור למשפחות מבחינה כספית ולעזור להורים להגיע לבית אבות ולקבל טיפול מתאים אשר הם כה זקוקים לו.

 

על פי מה נקבעת הזכאות לקוד משרד הבריאות?

עליכם לדעת כי לא כל אדם זכאי לקבל את קוד משרד הבריאות וכך יוצא כי אנשים רבים נופלים בין הכיסאות ולא מקבלים את הקוד וזה חבל מאוד. על רקע זה עולה השאלה כיצד נקבעת הזכאות לקבל הקוד ומה אנו צריכים לעשות בכדי לקבל את הקוד? אם כן אנו חייבים לציין כי קודם כל הזכאות נקבעת על פי המצב הרפואי של המבוגר ורק אם מצבו מצדיק זאת אזי הוא יהיה זכאי לקבל השתתפות במימון בית האבות. לצד זאת בוחנים את המצב הסוציאלי של המשפחה אשר רוצה לשלוח את המבוגר לבית אבות ורק אם היא לא מרוויחה הרבה אזי יינתן הקוד והמימון למשפחה.

 

האם לכל מוסד יש אפשרות לקבל מימון ממשרד הבריאות?

עולה השאלה האם כל מוסד פעיל בתחום בתי האבות יכול לקבל השתתפות במימון או את קוד משרד הבריאות? אם כן אתם חייבים להבין שיש משמעות לשאלה האם המוסד הוא מוכר על ידי משרד הבריאות. רק מוסד אשר מוכר על ידי משרד הבריאות יוכל לקבל מימון או את קוד המשרד וזה משהו שאתם חייבים להפנים. לכן כאשר אתם מתלבטים להיכן לשלוח את ההורים שלכם אתם צריכים לברר עם המוסד שאליו אתם רוצים לשלוח את ההורים האם הוא מוכר על ידי משרד הבריאות או לא. היה והמוסד לא מוכר אזי לא כדאי לכם לבחור בו מכיוון שלא תקבלו השתתפות במימון ההוצאה.

 

מדוע כדאי להיעזר במומחה בכדי לקבל את קוד משרד הבריאות?

עליכם להבין כי זה הליך לא פשוט לשקל את הקוד של משרד הבריאות ולכן כדאי לפנות אל יועצת גריאטרית אשר תסייע לכם לקבל את הקוד. היועצת תעזור לכם להציג את התיק שלכם בפני משרד הבריאות ובזכות הניסיון והידע שלה הסיכוי שלכם לקבל את הקוד יעלה מאוד.

משרד הבריאות

PublicDomainPictures / Pixabay
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.