נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין קופת גמל לקרן פנסיה?

קרן פנסיה היא אחת הדרכים לחסכון דרך קופת גמל. אך לא מעט אנשים מתבלבלים וחושבים שקופת גמל היא קרן פנסיה. ריכזנו עבורכם מידע שיסדר לכם את המידע בנושא.

 

מהי קופת גמל?

קופת גמל היא קופת חסכון המושקעת בשוק ההון בדומה לכספי קרן הפנסיה שלנו. קופות גמל יכולות להיפתח למטרות שונות כמו חיסכון, השקעה, פנסיה ועוד. קופת הגמל המוכרת ביותר היא קופת פנסיה. יחד עם זאת, לא כל קופת גמל היא קופת פנסיה. את כספי קופת הגמל ניתן להשאיר בחיסכון ולצרף אותו לחסכון החסכוני בבוא היום. זה ההבדל בין קרן פנסיה לקופת גמל. מדובר בהבדל עיקרי ויש לא מעט הבדלים נוספים.

 

איך ניתן לקבל את הכסף לאחר הפרישה?

לאחר הפרישה ניתן לקבל את הכספים שנחסכו באפשרויות שונות. כאשר מדובר בקרן פנסיה יהיה ניתן לקבל את הכסף באמצעות:

  • קצבת פנסיה חודשית
  • משיכת צבירה מינימלית
  • משיכת כספים שהופקדו לפני שנת 2000
  • היוון הקצבה החודשית

 

מרכיבי הקופה

קופת גמל וקופת פנסיה מכילות רכיבים אחרים. קופת גמל היא קופת חיסכון נטו. היא לא כוללת מרכיבי ביטוח לעומת קופת פנסיה הכוללת מרכיבי ביטוח היכולים לתת מענה במקרה פציעה, פרישה מוקדמת מהעבודה וכדומה.

מטבעות

רמות הסיכון שונות

גם כספי קופת גמל וגם כספי קרנות הפנסיה מושקעים בשוק ההון. מסלולי ההשקעה של קרן הפנסיה כוללים אחוזים לא מבוטלים של ריבית מבוטחת בגלל השקעה היציבה באגרות חוב. לעומת זאת, מסלולי ההשקעה של קופות הגמל גם הן פונות לשוק ההון, אך הן בעלי סיכונים גבוהים יותר.

 

גובה דמי הניהול

על ניהול הקופה חברת הביטוח גובה דמי ניהול מסך הצבירה ומההפקדה. ישנה הגבלה על גובה דמי הניהול שחברות הביטוח יכולות לגבות בתור דמי ניהול. וכך על ניהול קרן פנסיה דמי הניהול המקסימליים עומדים על 6% מההפקדה ו-0.5% מסך הצבירה בקופה. על ניהול קופת גמל התקרה היא 4% על ההפקדה ו-1.05% על הצבירה הכוללת. כך על קרן פנסיה משלמים דמי ניהול נמוכים יותר באופן משמעותי מדמי הניהול שמשלמים במסגרת קופת גמל.

 

איפה משתלם לחסוך?

כפי שסיכמנו כאן, קיימים הבדלים רבים בין קופת גמל לקופת פנסיה. כדי לדעת היכן מתאים לחסוך לפנסיה, צריך להכיר את ההבדלים הקיימים. גם לאחר שהחלטתם שאתם מעוניינים לחסוך בקופת גמל או בקופת פנסיה, תצטרכו לקבל החלטה לאיזו חברת ביטוח לפנות. לכל חברת ביטוח תנאים אחרים משלה. התחרות בענף גבוהה וכך, המרוויח הראשי הוא דווקא קהל היעד שעומד בפני אפשרויות רבות יותר וכך הוא מצליח לערוך השוואה למציאת הקופה המשתלמת ביותר עבורו. ההמלצה היא להיעזר בסוכן ביטוח מקצועי לצורך בחירה והתאמה מושלמת לצרכים האישיים שלכם. חשוב לפנות אל סוכן ביטוח אמין הדורש את טובתכם.

שטרות ושעון

השקעה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.