נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מחיקת חובות ואחריות פיננסית

ישנן סיבות רבות בגינן אנשים נכנסים לחובות כלכליים.

עם זאת, לא משנה מה הסיבה בגללה נוצר החוב, יש מספר פעולות וצעדים שכל אדם חייב לבצע במידה והוא נמצא בחובות.

התנהלות פיננסית אחראית, במיוחד במצבי משבר, תסייע מאוד לשפר את המצב הכלכלי, לצאת מן המשבר ולפתוח דף חדש בחיים.

אז איך מטפלים במחיקת חובות ומה ההתנהלות הפיננסית האחראית שכדאי ליישם? על כך בכתבה הבאה.

 

איך מתחילים לטפל במחיקת חובות?

השלב הראשון והכי חשוב במקרה של חובות מצטברים הוא תהליך של מיפוי החובות ולמידת המצב הכלכלי בצורה מקיפה ומלאה. זה לא הזמן לספר סיפורים ולהציג תקוות וחלומות אלא נדרשת גישה פרקטית וכנה – מה מצב ההכנסות, אילו חובות קיימים, מה הם תאריכי התשלום, האם ישנם קנסות וריביות צפויות, אילו תשלומים צפויים מלבד החובות. כל אלו יעזרו להבין בצורה הטובה ביותר את המצב הכלכלי וכן לצפות כיצד הוא יתפתח בעתיד. כלומר, אם ההכנסות נמוכות מההוצאות ובמקביל ישנם חובות שמצטברים, כדאי מאוד לעצור הכל ולחשב מסלול מחדש. הליכי מחיקת חובות הם מסובכים אך אפשריים וכדאי מאוד לפנות לגורם מקצוע על מנת להבין אילו דרכי פעולה קיימים עבורכם. בנוסף, אם החובות נצברו בשנה האחרונה, ייתכן שניתן לבקש מחיקת חובות שנוצרו בעקבות הקורונה אשר ניתנת בתנאים משופרים.

 

מחיקת חובות – מה זה אומר בפועל?

חשוב לציין כי הליך מחיקת החובות לרוב לא יוביל להיעלמות מלאה של החוב אלא מדובר בתהליך של הסדר החובות מול הנושים בצורה כזו שהנושים יקבלו חלק ניכר מכספי החוב והחייבים יוכלו לצאת לדרך כלכלית חדשה. במקרים מסוימים ניתן להגיע להסדר כזה באופן פרטי מול האדם או הגוף לו חייבים כסף. במקרים בהם יש יותר מנושה אחד או כאשר מדובר בחוב גדול, ניתן לפנות לרשם הוצאה לפועל על מנת להתחיל בהליך חדלות פירעון. הליך זה בעצם מאפשר הסדרה של החוב מול מספר של נושים, מגן על החייב מפני סנקציות כלכליות שונות ומאפשר לנושים לקבל סכום גדול ככל הניתן מהחוב.

 

אחריות פיננסית – איך זה בא לידי ביטוי?

בסופו של דבר, אולי החוב נוצר מהחלטות פיננסיות לא אחראיות ואולי פשוט מחוסר מזל, אך אין ספק כי אחריות פיננסית תאפשר יציאה מהירה ובטוחה מהמצב. הדרך הנכונה לפעול במצבים של חובות רבים היא מצד אחד להכיר את המצב ולהבין אותו ומצד שני להכיר את הזכויות שלכם ואת אפשרויות הפעולה הקיימות. בהרבה מקרים, חייבים לא יכירו את מגוון האופציות החוקיות העומדות לרשותם לטיפול בחובות. על כן, כדאי מאוד במצבים כאלו להתייעץ עם עורך דין המומחה במחיקת חובות ובעבודה מול רשם ההוצאה לפועל. מלבד ההיכרות עם דרכי הפעולה, עורך הדין יוכל גם לסייע בהגשת המסמכים בצורה הנכונה ובאופן אשר יעלה את הסיכויים שבקשתכם תאושר.

 

כף מאזניים

מטבעות
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין הסכם ממון
איך כותבים הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב המתאר את ההסדרים הפיננסיים בין הצדדים המעורבים בעסקה או מערכת יחסים מסוימת. בין