נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נדל"ן חכם – השקעות לטווח הארוך

עולם ההשקעות בשנים האחרונות הולך ונפתח לקהל הרחב. התקדמות הטכנולוגיה הובילה לנגישות גדולה של תחום ההשקעות ואנשים פרטיים רבים מחפשים אפיקי השקעה ודרכים נוספות בהם הכסף שלהם ירוויח עבורם. אחד האפיקים המשמעותיים בעולם ההשקעות הינו עולם הנדל"ן, ובמאמר זה נרחיב מעט אודות אפיק זה.

 

היתרונות בהשקעה בנדל"ן

להשקעה בנדל"ן ישנם מספר יתרונות על פני השקעות אחרות:

  • בהשקעת נדל"ן אתה מקבל מוצר ממשי (דירה, קרקע, עסק וכדו'), בניגוד להשקעות אחרות כמו מניות, אג"ח, מט"ח וכדו' שבהם העסקה עצמה מתקיימת באופן וירטואלי בלבד, והמשקיע נתון לחסדי הבורסה או תנודות השוק.
  • ניתן להיכנס עם הון עצמי נמוך באופן יחסי, כיוון שניתן לבצע מינוף פיננסי, כלומר להוסיף על ההון הבסיסי באמצעות משכנתא או הלוואות מהבנק.
  • השקעה נדל"נית נחשבת להשקעה יציבה ובטוחה, במיוחד לאור העלייה המתמדת במחירי הדירות בישראל.

 

ממה מרוויחים בהשקעות נדלן?

את הרווח בהשקעה נדל"נית ניתן לחלק לשני חלקים: תשואה קבועה והשבחת הנכס. התשואה הינו השכר אותו אתם מקבלים בכל חודש מהשכרת הנכס, והשבחת הנכס הוא תהליך אשר מתרחש מאחורי הקלעים, ובד"כ לוקח זמן ארוך ליצירת רווח ממשי.

 

מתי השקעה נחשבת לטובה?

בהשקעה בנדל"ן, כמו בכל השקעה, אנו מחפשים עסקה בה הרווח עולה על המחיר. בנדל"ן יש לבחון האם הרווח הישיר (התשואה החודשית) עובר את ההוצאות שלנו על ההשקעה (משכנתא וריביות בתשלום חודשי), עם התייחסות למשתנים כמו פחת, תחזוקה שוטפת, השבחת הנכס וכדו'. מקובל לומר כי עסקה בה מרוויחים בין 4% ל-7% תשואה שנתית היא עסקה טובה, אם כי הדבר תלוי בגורמים נוספים.

 

מה כדאי לבדוק כשמחפשים השקעה בנדלן?

ראשית כל, כפי שציינו, יש לבדוק כי התשואה הצפויה אכן תכסה את מחיר הריבית, בחישוב דמי התחזוקה השוטפת, פחת, תפעול וכדו'. בנוסף, חשוב לבדוק את היתכנות השבחת הנכס (האם הוא במיקום אשר הולך ומתפתח, או שערכו הולך ויורד עם השנים). כמו כן, חשוב מאד לברר האם מאחורי הנכס עומדים גופים אמינים כדי למנוע רמאויות ובעיות עתידיות.

 

השקעות נדל"ן בארץ או בחו"ל?

בשנים האחרונות, לאור עלייה מתמשכת במחירי הדירות בישראל, אנשים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה או נכס נדל"ני בתוך גבולות הארץ, ומחפשים אפשרויות השקעה בחו"ל. הדבר כמובן כרוך בסיכון כיוון שיש צורך בהיכרות עם השוק המקומי, חוקי המדינה, מיסים ועוד דברים רבים, אולם באופן כללי זוהי אפשרות הנחשבת יציבה ובטוחה, ואף התשואה הממוצעת גבוהה יותר מהשקעה בישראל. פרטים נוספים על כך ניתן למצוא באתר: http://www.usa-invest.co.il/ .

 

האם כדאי להשקיע באופן עצמאי או דרך גוף מקצועי?

מכל האמור לעיל עולה כי השקעות בתחום הנדל"ן הינן עסק מורכב ודינמי, אשר מתעדכן ללא הרף. במידה ויש לכם ידע וניסיון בתחום, ואתם מרגישים בטוחים בעצמכם ניתן להשקיע באופן עצמאי.
אולם במידה ואתם מעדיפים דרך בטוחה יותר, מומלץ להשקיע דרך גופי השקעה מקצועיים.

אפשרות זו מגדילה את הסיכוי שלכם להשקיע במקומות נכונים מבחינה כלכלית, ומקטינה את הסיכוי להופעת טעויות עתידיות. הדבר נכון שבעתיים כאשר משקיעים בנדל"ן בחו"ל, שם יש צורך בהכרה של מערכת המס של המדינה הספציפית, חוקי המדינה, תנודות השוק, מגמות עתידיות וכדו'.

house-1353389_1280
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא נדל"ן