נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ניהול תקציב לקראת נטילת משכנתא

ניהול תקציב, הוא דבר שמרבית האנשים בארץ לא משקיעים בו מחשבה או טורחים לעשות, במיוחד כאשר מדובר בזוגות ומשפחות צעירות שלא הגיעו לשלב בו הם מתכננים לקנות בית.

 ניהול תקציב הוא דבר שחשוב לעשות באופן שגרתי, אך חשוב במיוחד בשלב שבו מתכננים לקנות בית ולקחת משכנתא.

לכן, לקראת נטילת משכנתא, כדאי לשנות גישה ולהתחיל לנהל את התקציב שלכם בחכמה.

 

מדוע ניהול תקציב חשוב כל כך?

ניהול תקציב יכול לעזור לכל אחד, לא משנה אם מדובר באדם מבוגר או צעיר, במשפחה, בזוג או בפרט. אנשים שמנהלים את תקציבם בצורה מסודרת, אינם חיים בחרדה על כספם, ויכולים להיות מוכנים להוצאות בלתי צפויות ושינויים בחיים. בהקשר של לקיחת המשכנתא, לניהול תקציב יש משמעות חשובה עוד יותר. הסיבה היא, שאדם שלא מנהל את התקציב כמו שצריך מתקשה לדעת מהו סכום המשכנתא שיוכל ללוות ללא סיכונים מיותרים. לא מספיק לדעת מהי  ההכנסה החודשית או מסגרת ההכנסה המשפחתית, בכדי לדעת אם משכנתא מה סדר הגודל של המשכנתא שתהיה אפשרית עבורכם. הדבר החשוב הוא מהי ההכנסה הפנויה שלכם, ביחס להכנסות ושאר ההוצאות, כך שתקציב מסודר מאפשר הבנה של כמה אפשר ללוות. במידה ולא עושים זאת, עלולים להגיע למצב לא נעים של תשלומי משכנתא חוזרים.

 

איך בונים תקציב נכון?

אז הבנו שבניית תקציב לפני לקיחת משכנתא הוא דבר הכרחי, אבל איך עושים זאת? הנה כמה שלבים חשובים:
1. השלב הראשון, הוא לבדוק מהי ההכנסה החודשית שלכם ולחלק את ההוצאות לסעיפים שונים, כאשר הסעיף המרכזי והחשוב הוא סעיף הדיור. לקראת לקיחת משכנתא, כדאי לבנות סעיף שיקיף עד כ30 אחוזים מההכנסה הפנויה. בנוסף, הכניסו בתקציב הוצאות כגון תחזוקת הנכס( רהיטים, שיפוצים וכדומה). סעיפים נוספים יכולים להיות הוצאות כמו חינוך, בריאות וכן הוצאות קבועות כגון חשבונות, רכישת בגדים, בילויים וחיסכון.
2. הבינו מה אתם מחפשים– מתוך הסכום שאותו תוכלו ללוות, תוכלו להחליט איזה נכס תוכלו להרשות לעצמכם; מיקום הנכס, מספר החדרים וכדומה.
3. תכנון ההחזר החודשי–  בשביל לתכנן את ההחזרים החודשיים, בחנו את ההכנסות וגלו מודעות להכנסות שלכם. כמובן שהכנסות משתנות לעיתים, ולכן הסתכלו על ההכנסה נטו וחשבו מהו הממוצע.
4. שמרו על התקציב– לאחר שהבנתם מהן ההוצאות וההכנסות שלכם, וכן מהו ההחזר החודשי בו תוכלו לעמוד, התחילו להקפיד על איזון בין ההוצאות להכנסות והיו במודעות תמידית. דבר שיכול לעזור בכך הוא לערוך טבלה ובה תרשמו מהן ההכנסות וההוצאות שלכם( אפשר להיעזר בקובץ אקסל) וכך תשמרו על מסגרת תקציבית נכונה.

 

לסיכום,

ניתן לראות כי ניהול תקציב לקראת נטילת משכנתא הוא תהליך הכרחי בדרך למשכנתא. הקפידו על התקציב, ובמידה ואינכם בטוחים, תוכלו לפנות  לייעוץ משכנתא למידע נוסף.

 

מחשבון ובית

יד ומבנה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא משכנתאות