נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפגעת במקום העבודה? איזה פיצויים מגיעים לך

 אם חס וחלילה אירעה תאונה בזמן עבודתך או במקום בו התנדבת ייתכן ומגיעים לך פיצויים שונים.

כדאי למצות את הזכויות המגיעות לך כיוון שהפיצויים ניתנים למשך מספר שבועות ויכולים להגיע לסכומים של כמה מאות שקלים ליום.

כיצד עושים זאת? התשובות במדריך הבא:

 

גופים מהם ניתן לקבל פיצויים

עו"ד יואב רונקין הסביר לנו שכאשר חס וחלילה מתרחשת תאונה במקום העבודה, במידה וממצים את הזכויות מול כל הגופים הרלוונטיים ניתן לקבל פיצויים מביטוח לאומי, מהמעסיק ומחברות ביטוח. במידה ויש לך ביטוח פרטי כמו ביטוח אובדן כושר עבודה או ביטוח תאונות אישיות גם מהם ניתן לקבל פיצויים.

 

גובה הפיצויים

הסכומים תלויים במידת החומרה של הפגיעה – כלומר הנכות שנותרה בעקבותיה. את הנכות קובע בית המשפט לאחר קבלת חוות דעת ממומחים אובייקטיבים. כמו כן, הסכומים תלויים בשכר שקדם לפגיעה, הגיל, המקצוע ונתונים נוספים אודותיך.

 

לא רק הפגיעה הפיזית

מעבר לעלויות המיידיות של ניתוחים, תרופות ואשפוזים הנובעים מהתאונה עצמה, ישנן עלויות נוספות המחושבות בכספי הפיצויים – למשל פיצוי על כאב וסבל, השתתפות בהוצאות על מטפל/ת במידת הצורך או החלפת/ התאמת מגורים, פיצוי על תשלומים עתידיים שצפויים, פיצוי על השכר שאבד בימי המחלה בעבר וכן פיצוי על ימי העבודה שיאבדו בעתיד או על החלפת מקצוע.

כאשר בית המשפט דן בגובה הפיצויים הוא מסתכל לא רק על הפגיעה הפיזית האובייקטיבית, אלא על הפגיעה התפקודית שנגרמת בעקבות הפגיעה הפיזית. כך למשל ייתכן ותהיה פגיעה משמעותית מאוד באחת האצבעות בכפות הידיים אך ניתן עדיין לתפקד באופן תקין ביום-יום – בית המשפט יתייחס לאלה בחישוב הפיצויים השונים.

 

שומרים זכויות סוציאליות

אם בעקבות התאונה נעדרת לפרק זמן ארוך ממקום העבודה שלך, הוותק שלך במקום העבודה לא יפגע בשל כך  – כל עוד עבדת במקום העבודה מעל שנה.

כמו כן, במידה ובהמשך פוטרת ממקום העבודה, יחושבו מתוך כל ימי ההיעדרות שלך 30 ימים על כל שנת עבודה, הזכאים לפיצויי פיטורין.

יש לשים לב כי המעסיק לא מחוייב להמשיך להפריש לקרן הפנסיה בזמן ימי ההיעדרות וכן שלא נצברים ימי חופשה חדשים. ימי חופשה נצברים על ימים בהם מגיעים לעבודה ולכן לא מצטברים ימי חופשה נוספים בזמן היעדרות על רקע רפואי.

 

התהליך שמחכה לך

  1. איסוף המסמכים – חשוב לתעד כל פנייה לגורם רפואי כלשהו, כל הדמיה, כל אשפוז.
  2. הגשת התביעה לדמי פגיעה.
  3. הגשת תביעה לגמלת נכות (לאחר קבלת דמי הפגיעה).
  4. ועדה רפואית.
  5. קביעת דרגת נכות.
  6. קבלת פיצויים/ ערעור (במידת הצורך).

ניתן לגשת לוועדה שוב במידה וחל שינוי כלשהו במצב הרפואי.

כיוון שמדובר בתהליך ארוך העשוי להיות מתיש, בירוקרטי ומבלבל מומלץ להיעזר בעורך דין המנוסה בנושא ונותן לך תחושת ביטחון כך שהזכויות שלך מול כל הגופים ימוצו כהלכה.

 

איש משפט

ציוד משפטי
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין הסכם ממון
איך כותבים הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב המתאר את ההסדרים הפיננסיים בין הצדדים המעורבים בעסקה או מערכת יחסים מסוימת. בין