נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קבלת מענק כספי לאזרחי ארה"ב

חבילת הסיוע הגדולה בהיסטוריה יצאה לדרך אל תושבי המעצמה הכלכלית הגדולה בעולם: מענקים לעסקים קטנים, הלוואות לעסקים גדולים, השקעה במערכות ציבוריות ואפילו מענק נדיב לאזרחים.

התוכנית כוללת צ'קים שישלחו למשפחות זכאיות לצד מענקים מותנים ולמרות התנגדות בקונגרס, התוכנית אושרה לבסוף על ידי הסנאט האמריקאי וצפויה לעלות למדינה קרוב לשני טריליון דולרים, שהם סכום עצום לכל הדעות.

 

חבילת הסיוע הענקית של האמריקאים – CARES ACT

נכון למועד אישור התכנית, נחשבת ארצות הברית למדינה עם מספר הנדבקים הגדול בעולם. בהתאמה, עולה גם מספר המובטלים בעקביות וניכר שהשפעת המגפה על כלכלת המדינה עומדת גבוה בסדר העדיפויות של הממשל האמריקאי.

טראמפ, שחתום על ההצעה לסיוע, דאג גם להגדלת הסכום החודשי של דמי האבטלה, זאת במקביל לקביעה נוספת בהצעה – העסקים של טראמפ ובני משפחתו, כמו גם אלה של יתר אנשי צמרת השלטון, לא יוכלו להנות מההטבות הכלולות בחבילת הסיוע.

בדומה למענק בישראל, שבו הוחלט על חלוקה של 500 ש"ח לכל ילד, גם בארצות הברית תקבל כל משפחה 500 דולרים עבור כל ילד במסגרת מענק קורונה, אך טראמפ הבהיר שזהו לא מענק חד פעמי וייתכן שיוענקו תשלומים נוספים, בהתאם לצורך.

גם חבילת הסיוע לעסקים קטנים מצטיינת בנדיבות מרשימה, כאשר המדינה הצהירה שתחלק מענקים בסף 350 מיליארד דולר לעסקים קטנים שימשיכו להעסיק את העובדים שלהם.

עסקים גדולים ומבוססים, לעומת זאת, יקבלו אפשרות להלוואה בתנאים נוחים מתוך תקציב ענק של 500 מיליארד דולר שהועמד לצורך העניין.

 

מענק לאזרחי ארה"ב שחיים מחוץ למדינה

גם אם אתם מתגוררים מחוץ לארצות הברית, מחזיקים באזרחות אמריקאית, או שיש לכם גרין קארד, ובתנאי שאתם מרוויחים פחות מ 75,000 דולר לשנה, אתם זכאים לקבל מענק של 1200 דולר למשפחה ועוד 500 דולרים לכל ילד מתחת לגיל 17.

חשוב לציין כי אם אתם מרוויחים מעל ההכנסה השנתית המצויינת מעלה, תהיו זכאים לסכום קטן יותר ואם אין לכם ילדים, לא תהיו זכאים למענק שמקבלים הורים לילדים.

חבילת הסיוע כוללת מהלכים נוספים, שתפקידם לסייע לכלכלה האמריקאית לשוב לתקנה, באמצעות סיוע לתושבים להתמודד עם המשבר הכלכלי שהגיע בעקבות המגפה, ביניהם דחיית התשלום של חלק מהמיסים והקלות נוספות שמשמעותן הקלה בתשלומים שונים למדינה.

החבילה כוללת גם הטבות ייחודיות לסטודנטים, לגופים ואזרחים שתורמים לצדקה וגם לפנסיונרים. אחת ההטבות המעניינות בחבילה עוסקת בפרישה מוקדמת, כאשר אנשים המעוניינים למשוך סכום נכבד מכספי הפרישה שלכם לפני התאריך הנקוב בפוליסה, יוכלו לעשות זאת מבלי לשלם את הקנס המקובל בגובה 10 אחוזים.

 

בשורה התחתונה

מענק הקורונה בארצות הברית הוא כינוי שניתן לחבילת סיוע עצומת מימדים, שתפקידה להשיב את המשק האמריקאי למסלול ההצלחה ואת האימפריה הכלכלית הגדולה בעולם למעמד המוכר לה.

המרוויחים הגדולים הם כמובן האזרחים, שנדרשים בימים אלה להגיש את הטפסים הרלוונטיים ולערוך בירור מקיף לגבי הזכויות השונות, כדי לקבל את מה שהובטח להם.

דגל

דולרים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין